Alla inlägg under januari 2008

Av Patrik - 31 januari 2008 19:32

Det nya året har startat fort.Det har gått en månad redan.Säsongen har runnit i väg oxå.Det är bara 6 matcher kvar på serien.Sen börjar  slutspelet.Det är det man ser fram emot för där kan allt hända.Träningen i kväll byttes ut mot lite skridskoåkning på Rocklunda.Det känns skönt med en helg utan matcher.Vi får hoppas på att våra tjejer i landslaget gör bra ifrån sig i helgen.Man får följa matcherna på nätet här hemma.Nästa helg så är det dax för dubbel möte mot Falun och Kais Mora.Det kommer att bli tuffa matcher det lovar jag.Sen har vi enkel möte mot bådde Iksu och Pixbo.Sen får vi spela hemma igen då återstår det bara 2 fighter kvar.Vi möter Balrog och Engelholm i dom två sista matcherna.Det skulle vara kul att vinna serien och få välja motståndare i kvartsfinalen.Vi har ju aldrig fått göra det.Vi har ju fått ta det som har blivit över.Det är därför vi fått möta Pixbo i två Kvarsfinaler i rad.Vi får väl hoppas på att inte Balrog väljer oss i en semifinal igen om dom skulle få välja motståndare i semifinal.Men vi skall ta oss förbi kvartsfinalen först.Det är en lång väg att vandra till Globen och finalen.Vi får se vilka lag som står där i April.I natt kl 24,00 stängs övergångarna för denna säsong.Vi får se om det är några lag som har värvat i sista stund.Jag tycker att säsongen har flytit på bra.Det känns jätteskönt att ha hjälp av Jonny.Jonny är en otroligt bra gubbe tack för att du kom till Rönnby.Vet inte om vi gick in i serien som favoriter eller inte favoriter.Oavsett så spelar det ingen roll  för i ett slutspel kan ju allt hända det vet vi ju om sen tidigare.Men det kanske var Balrog som är favoriter till sm guldet eller Iksu.Vi kan kanske slå i underläge i år oxå.Man kanske inte skall lägga så mycket fokus på vem eller vilka som är favoriter.Jag vet inte om man är så bra om man värvar en massa namnkunniga spelare.Jag tror mer på ett bra kollektiv i längden.Att ha en massa s.k stjärnor i laget kan bara försämra det tror jag.Man måste nog ha en riktig bra mix i laget både på spelare och åldrar.Full fart mot slutspelet.


Det känns skönt att ha frugan hemma igen efter operationen.Allt har gått jättebra och hon är pigg.


I kväll börjar golnytt igen undrar hur många år det har gått på tv och hur många avsnitt det har sänds av det.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 30 januari 2008 09:57

Hej på er jag vill bara säga till er som inte har läst vlt i dag.Malin (bambi) Hansen kommer att åka och spela med landslaget till helgen.Det var ju osäkert om hernnes fot skulle läka tills helgen.Men foten håller och hennes debut i landslaget är inte i fara.Jag önskar alla tjejr lycka till i helgen's landskamper.TACK FÖR MIG

Av Patrik - 29 januari 2008 15:59

Vi kommer att få en ny spelare till Rönnby Tigers denna vecka blir övergången klar. Det är en 24 årig spelare från Göteborg. Hon har spelat i Pixbo och Rbk Göterborg. Hennes senaste klubb är Div 1 klubben Älvstranden. Hon kommer att flytta till Västerås i början på februari. Hon flyttar från Göteborg pga av ett nytt jobb i Västerås. Hon är en Center/back spelare. Det var ett välkomnande besked eftersom Linn Eriksson har valt att ta time out från innebandyn. Jag vill tacka Västerås bekantingen Roland (ROLLE) Andersson för att han ringde mig och frågade om vi var i behov av spelare. Och det var vi naturligtvis efter som vi inte har en sån bred trupp. Vill inte gå ut med något namn än på spelaren.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 28 januari 2008 20:45

Sitter och kollar på ligacupen just nu. Jag har en undran om det kommer att bli någon ligacup för damer. Skulle inte tro det. Det är klart herrarna skall ha det bästa och chans att vinna 100.000 kr och en vacker buckla. Varför skall damer få göra det för. Så djävla trött på att det alltid skall vara herrar i fokus. Damerna får vara glada att dom får synas i tv fyra gånger under  denna säsong. Vi var först ut mot Endre nästa match är Dalen-Iksu den 14 feb. Sen kommer dom att visa en kvartsfinal och sen sm finalen. Hur fan skall dam innebandyn få någon status när nästan allt krut läggs på herrarna. Kommer damerna att få en SSL?  Nej tror inte det heller. Det är konstigt att vi tillhör samma förbund. Men det kanske borde vara bättre om damerna har ett eget förbund. Men det är nog tv som styr en del när det gäller tv-matcherna oxå. Nu är det spännande pixbo reducerade till 6-5. Varför får inte Damerna licka mycket pengar för ett sm guld som herrarna. Nu är det kvitterat och det har blivit ledning för pixbo med 6-7 vilken vändning om det håller i sig. Nej nog från mig i dag.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 28 januari 2008 15:55

Ett meddelande till dom läsare som känner min fru.Jag vill bara säga att hennes operation gick bra i dag.Vid 14,30 tiden så låg hon på IVA för upp  vakning. För den som vill följa Saris dagar på sjukhuset  kan läsa min mammas blogg  hon håller i uppdateringarna dag för dag.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 27 januari 2008 19:35

Snart är det måndag och dax att arbeta igen.Våra div 2 damer har varit i farten idag ,ed martch mot per -ols.Våra damer tog sin trettonde raka seger i div 2 västmanland.Grattis från mig och fortsätt på den väg ni har börjat att köra på.Jag tror starkt på ett div 1 kontrakt till nästa säsong.Derbyt som spelades i kväll mot Mik västerås och Surahammar slutade 8-6 till Mik.Jag var inte själv där och kollade fick främande på em.Anngående vårat div 1 lag så slog en av våra panter tanter till igen nämligen Ann-Charlote Öberg.Hon gjorde nämligen ett äkta hattrick i matchen mot per-ols redan in i åttonde minuten in  i den första perioden gjorde hon sitt tredje mål.Vib's herrar ser ut att gå mot SSL vinnst i dag mot Karlstad.Nej nu skall jag kolla på sporten och ta det lungt.Min fru åker ju till stockholm i  morgon för operation.Själv så skall man väl åka och jobba.Träning i morgon som vanligt.Har en del tvätt att ta reda på imorgon oxå efter matchen i går.


TACK FÖR MIG   

Av Patrik - 26 januari 2008 21:33

Matchen mot Täby gick nog inte som vi hade tänkt oss. Resultatet skrevs till 4-4. Det var väl egentligen igen spelare från oss som var speciellt bra idag. Det var väl i princip bara Lunkan och Sanna T som gjorde det. Det var dom som räddade poängen åt oss. Stålberg var sjuk och Bambi kunde inte spela pga av sin stukning hon fick mot Endre. Samtidigt skall man inte ta ifrån Täby poängen. Täby är ett svårspelat lag det visste vi om. Jag tycker Täby spelar en rolig innebandy. Det är full fart framåt när dom spelar. Täby är som sagt ett ungt lag och kommer att bli ännu bättre i framtiden om dom får behålla spelarna. Dom kommer säkert att bli ett etablerat elitserielag.En stor heder till deras första säsong i den högsta serien. Nu känns det skönt att få ett uppehåll nästa helg. Hade ett möte efter matchen i dag där vi diskuterade framtiden i Rönnby. Vi får se i framtiden vad som kommer att ske. Men det ser faktiskt ljust ut. Var hem till Micke och hans familj och käkade lite mat efter mötet. Det var jag som fick förtroende i köket än en gång. Det blev klyftpotatis och fläskfile. Tjejerna skulle hem till Maiju och ha en liten fest för hon har fyllt 30 år. Imorgon så är det derby i borgen kl 17,00. Det är Mik Västerås som spelar mot Surahammar i div 2. Det kommer att bli en het match tror jag med mycket närkamper och tugg på plan. Vib's juniorer krossade Nykvarn i kvartsfinalen i junior sm med 12-5 grattis säger jag. Vib's herrar spelar en viktig match i morgon kl 16,00 hemma mot Karlstad. Vib's damer spelade seriefinal mot Bergs ik idag och vann med 6-3. Dom leder nu serien med 6 poäng men Bergs ik har en match mindre spelad . Men det känns som om att kommer att gå till kval till elisterien.Nej nog för mig i kväll kommer nog lite skrivande i morgon ha en trevlig kväll alla läsare

Av Patrik - 25 januari 2008 21:51

Idag gjorde slag i saken och köpte ett Nintendo Wii.Otroligt roligt att spela.Läste en artikel i aftonbladet igår att Nintendo Wii kan åstadkomma sträckningar både i armar och ben.Så det gäller att värma upp ordentligt innan man spelar.Sen gäller det att stretcha efter man har spelat.Så det blir premiär i morgon kväll köpte till ett spel super mario olympic game.Det är tur att man aldrig blir vuxen.Har nyss käkat kina mat med ett av våra bonus barn.Den andra kommer i morgon.Min fru får inte äta ordentlig mat hon får bara äta soppor.Hon skall nämligen göra en GBP som betyder gastric by pass operation på måndag i stockholm.Sitter just nu och kollar på em i konståkning rätt fascinerande faktiskt.I morgon så är det match mot Täby och vi får satsa på 3 nya friska poäng.Iksu spelade bara 4-2 mot skellefteå ikväll.Inte så imponerande Iksu vann skotten med 59-15.De har nog mycket att fundera över.Nej glo lite på tv innan man går och lägger sig tvättstuga i morgon kl 07,00.Har även tvättat matchställen i dag tills i morgon.Nej goda vänner ta er ner till borgen i morgon och kolla svettbandy om ni inte har något för er.Vi syns i morgon i cyber världen.


TACK FÖR MIG  

Ovido - Quiz & Flashcards