Alla inlägg under april 2008

Av Patrik - 26 april 2008 08:08

Nu var det ett tag sen jag skrev något så nu är det dax tycker jag.Ni som är fotbolls intresserad vet ju att mitt kära Ifk Göteborg torskade gårdagens match mot Ljungskile med 2-1.Jag såg matchen på tv Änglarna var inte värda att vinna denna match.Ljunskile var det bättre laget och gjorde mål på 2 fasta sittuationer.Men det sved i mitt Ängla hjärta att se dom förlora.


Vad händer i dag då?Jo vi skall ha en avslutnings cermoni för våran lagerchef på jobbet.Det är vi killar på lagret som skall ut och kolla på lite forboll och äta lite mat och bowla lite på Strike.Det kommer att bli en höjdar kväll det lovar jag.



Detta händer nästa lördag i Västerås så ta er till Bombardier Arena för att se en rolig match.I allstar laget finns bla Patrik Juhlin (VIK HOCKEY)Ted Andersson(VSK BANDY) plus en massa andra idrotts profiler från våra elitlag i stan.


Karro och Lunkan är de enda tjejerna i Allstars laget som möter VIB herrarna i en välgörenhetsmatch. Intäkterna för matchen går oavkortat till:

Sven Tumba Education Fund

Kom och se en underhållande match och ge ditt stöd till en god sak!

Matchen spelas i Bombardier Arena:

Lördagen den 3/5 kl. 15.00

Inträdet är bara:

50:- för vuxen  och 30:- för barn t.o.m 16 år.

En av initiativtagarna till detta är Rönnbys egna Caroline Bagge.

 

Bra Jobbat Bagge!


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 22 april 2008 21:37

Jag satt i soffan ikväll och kollade på basket.Det var den femte avgörande matchen i damernas final mellan Solna Vikings och Telge.Jag har aldrigt tyckt att basket är roligt.Men den här matchen var faktiskt rolig att se på.Solna blev svenska mästare.Dam basket var roligare att titta på än herrar.Nu har jag ju inte sett så mycket basket i mitt liv men av det jag har sett så tycker jag det iaf.


Liverpool leder med 1-0 i halvtid av den första semifinal matchen i cl mot Chelsea.Tror att Liverpool kommer att gå till final och i finalen så möter man Barcelona.Men det får vi se nästa vecka då returerna spelas.Barcelona spelar ju mot Man United i sin semifinal.Den första matchen mellan dessa två lag spelas ju i morgon.Nej nu börjar den andra halvleken i matchen skall placera mig i soffan igen och hålla tummarna för mitt kära LIVERPOOL.


TACK FÖR MIG       

Av Patrik - 21 april 2008 20:59

Fan vad gött att mina änglar spöade råttorna från solna med 2-0.Nu kommer jag att sova gott i natt det kan ni lita på.


Var ner på träningen ikväll en stund.Det var ju litte spelar som var här och provtränade.Det såg bra ut med dom nya som var här.Hoppas att vi kan göra klart med dom ganska snabbt med kontrakt och allt annat som skall stämma in.Nej nu skall jag njuta av segern och glo litte på tv sen är det god natt som gäller.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 20 april 2008 19:53

Ja då har man fått årets första myggbett det är fan inte sant.Har idag städat altanen och det innebär spolat av golvet med en högtryckstvätt.Grillen åkte fram och det blev till att grilla lite kycklingfile och gott vart det också.Det har varit en helt fantastisk dag i Västerås med värme och sol.


Imorgon så har vi en provträning i borgen skall bli intressant att se vad dom olika spelarna går för.Förmodligen så kommer det bli lite kontraktskrivning med några av dom.Nej nu blir det lite tv tittande innan man skall gå och lägga sig inför en ny arbetsvecka.


TACK FÖR MIG   

Av Patrik - 19 april 2008 22:24

I morse klev jag och den övriga familjen upp kl 07,00 för att käka frukost och för att göra oss klara för avfärd mot Globen.Jag sa till min fru att nu måste man ta vara på dom sista timmarna som svensk mästare för i dag runt 14,30 så skulle den tiden vara över.Det blev Iksu från Umeå som tog över stafettpinnen igen.Man gjorde en vändning i matchen mot Balrog  från att ha legat under med 3-1 till vinst med 5-3.Det var det bästa laget på plan som vann till slut.Jag har så svårt att unna BALROG ett guld varför vet jag inte men det bara är så.Iksu's tränare Curt fick avsluta sitt jobb som tränare med ett guld vilket måste kännas bra.Det var ju lite vemodigt att sitta på läktaren och följa matchen efter att man har stått i båset som ett av finallagen dom 2 senaste säsongerna.Nej guldet gick till rätt lag och förening det är bara att lyfta på hatten för IKSU.


Herrfinalen vanns också av det bästa laget.Warberg vann matchen på straffar.Det likadant på herr sidan jag har så svårt att unna AIK ett guld.

Med det stöd som Warberg hade i Globen så skall man inte misslyckas med att  vinna en final.Det var ca 1200 blå klädda Warbergfans på plats i Globen.Det gick rykten på läktaren att tåget från Warberg med alla fans var en timme försenad pga att all inte fick plats på tåget man fick ta in en vagn till för att alla skulle få följa med upp till Globen.Warbergfansen hade en hel kortsida i Globen vilken stämning det blev.Ni kan ju tänka er när 1200 personer ställer sig upp och hoppar samtidigt och klappar händerna vilket drag .Det är så man får pytteskinn på armarna när dom sätter igång.


Nej det har varit en mycket lyckad dag i Globen.Men det är ju ganska tråkigt att sitta hemma nu när man vet vad som häder i Annexet  på efterfesten just nu.Och jag vet hur Iksu's och Warberg's spelare och ledare känner just nu.Det är bara ett stort segerrus och natten kommer att bli lång.


TACK FÖR MIG             

Av Patrik - 15 april 2008 19:02

Jag läste KNODD'S blogg och han undrar om det är slutet för Rönnby Tigers.Varför undrar ni kanske jo för att Vib's damer har gått upp i elitserien.Varför skulle det vara slutet för Rönnby det undrar jag.Bara för att Vib är en sveriges största förening så varför skulle det störa Rönnby.Sen skrev han att dom har det bättre ekonomiskt det kanske dom har just nu.Men vad tror du inte det kostar att ha två lag i elitserien.Tänka att herrarna kanske har en budget på 2 miljoner och damerna kanske har en budget på 800.000 kr.Det är 2,8 miljoner som skall in i föreningen.Det är frågan om man mäktar med dett.Men det finns nog jätte duktigt folk som jobbar för föreningen.Men slutet för Rönnby Tigers är det inte.Men är det de du tror så varsegod KNODD.


TACK FÖR MIG     

Av Patrik - 14 april 2008 21:00

Var ner på träningen en stund nu ikväll.Fick beskedet att det är 3 st spelare som har förnyat sina kontrakt med Rönnby Tigers.Dom som har förnyat kontrakten är.


BACKEN HILLEVIE CARLSSON

MÅLVAKT EMMA WIDAR

CENTER/FORWARD ANNA SJÖGREN.


Nästa måndag så har vi en provträning då det kommer att komma 6 till 7 spelare.Det är några riktigt bra spelare som kommer att komma det vill jag lova.


Nu har jag bara en önskan och det är att Aik torskar mot Bajen.Änglarna tog en stor seger i lördags mot Peking med 4-0.


TACK FÖR MIG    

Av Patrik - 13 april 2008 21:29

Det går fort på helgerna imorgon så får man jobba igen.


Helgen i Sundsvall blev inte rolig för våra två distrikslag som var där och spelade sm.Killarna förlorade kvarstfinalen och tjejerna förlorade i semi.


Nu har den där djävla 42 åringen erkänt att han har bragt livet av Engla.Fy fan att en sån människa skall få leva vidare.Jag vill tända ett ljus för Engla och hennes familj på min blogg.


TACK FÖR MIG    

Ovido - Quiz & Flashcards