Alla inlägg under mars 2008

Av Patrik - 30 mars 2008 19:33

Grattis till elitserein säger jag till Vib's damer.Vib's damer kommer att spela i elitserien nästa säsong.Man behövde en seger på två matcher och man tog chansen idag.Man spelade mot Skelefteå och vann med 4-2.Så nu har vi 3 lag i dom 2 högsta serierna i innebandy i Västerås.


TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 30 mars 2008 11:11

Det blev förlust i finalen i sm för Rönnbys flickor 92.Man förlorade finalen med 2-0.Kanske inte rättvisst men det är ju målen som räknas i slutändan iaf.Rönnby var bättre splemässigt i machen men Täby gör två mål och det räcker.


Iksu rörde om riktigt i Endres grytta igår dagens semifinal.Iksu van med 7-2 på hemmaplan.Idag spelas den andra semifinal matchen mellan Balrog och Pixbo.Ett riktigt tungvikts fight.


TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 29 mars 2008 16:43

Våra flickor födda -92-93 alltså 15 år spelar final i sm ikväll kl 20,00 i Falun.Man besgreade Holmsund i semi med 4-1.Man möter Täby Is i finalen.Vi är nog några innebandy nördar som åker upp till Falun och kollar på finalen.Dessa tjejer var dom ända i föreningen som pallade trycket med ett sm slutspel.Vi i damlaget lyckades ju inte med att försvara vårat guld från förra säsongen.Men dessa tjejer har nu chansen att göra det vi inte klarade av att försvara sitt guld från föra året.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 29 mars 2008 08:33

Jag for iväg till Falun igår för att kolla på kvartsfinalen i lunarstorm cup.Lunarstorm cup är sm för pojk och flick lag.Vårat flick lag från Rönnby är regerande sm mästare.Så dom är där för att försvara sitt SM-GULD.Det handlar om flickor födda 92.Kvartsfinalen spelades mot Vedelsö ik.Rönnby vann med 3-1 och skall spela semi kl 13,50 idag.Semin spelas mot dom båda final lagen från förra året nämligen Rönnby-Holmsund city/ibc.Och den finalen vann Rönnby tjejerna med 4-2 förra året.Matchen igår var en mycket bra match där Rönnby tog en 3-0 ledning ganska snabbt i matchen.Vendelsö reducerade till 3-1 i slutet av den första perioden.Iden andra perioden var trycket från Vendelsö mycket mycket kraftigt.Rönnby får nog tacka sin målvakt som gjorde en kanon match.Jag kan tyvärr inte åka up och kolla på matcherna idag fast jag görna skulle vilja göra det.Jag har bokat in en massa annat att göra idag.Men jag får hålla sms kontakt med någon som är där.Lycka till säger jag.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 27 mars 2008 20:07

Oj vilka spekulationer det är i innebandy sverige just nu.Silly season har redan dragit igång.Den här tiden på året är nog den mest spännande på säsongen.Det är nu det skall spekuleras om och vart dom olika spelarna hamnar till nästa säsong.Själva så håller vi på att rustar oss inför den kommande säsongen 2008/2009.Vi har inte haft någon träning efter förlusten mot Endre i måndags.Vi kommer att träna på måndag sen får vi se hur det blir.Funderar på att bege mig till falun i helgen för att kolla på våra flickor 92.Dom skall ju försvara sitt sm-guld i helgen.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 25 mars 2008 16:28

Natten blev faktiskt tung efter förlusten igår.Kunde inte sova många timmar.Man ligger och tänker på olika saker som man kanske kunde ha gjort under matcherna.Det är tur att man inte är tränare eller coach.Vad kunde man ha gjort bättre kanske coachat laget mer,ändra i uppställningarna i pp spelet tex.Skit samma ,nu det är iaf försent.Nu ser vi fram emot nästa säsong som jag kommer att följa från läktaren som publik.Tycker det är synd att det skrivs så mycket skit på hemsidans gästbok.Dom som skriver en massa skit om andra människor från våra motståndare måste faktiskt sluta med det.Dom kanske inte fattar att det kan skada föreningen.Att man blir besviken som supporter eller vad man nu är så skall man inte behöva skriva en massa skit om andra människor.Tycker inte att man är någon supporter när man håller på och skriver en massa skit.Jag vet att jag har skrivit mina åsikter i min blogg men det är något jag kan stå för.Min blogg har inget att göra med Rönnby's hemsida eller Rönnby överhuvudtaget.Sen att jag gillar sporten och är involverad i föreningen är en annan sak.Nej sluta hata börja älska itället.Som jag har skrivit tidigare så ingår jag i en grupp som vi kallar framtidsgruppen.I den gruppen så skall vi kolla vika nya spelare som vi vill ha till nästa säsong och ta kontakt med dom och kolla om intresse finns från deras del.Tycker att vi har lyckats bra hitills.Dom spelare som vi har varit i kontakt med har blivit positiva till att vi har ringt och just frågat dom om eventuellt spel i Rönnby.Så vi kommer att jobba på som bara den så skall ni se att vi får fram ett slagkraftigt lag till nästa säsong.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 24 mars 2008 20:53

Vi blev utslagna i kvarten av ett tappert krigande Endre.Förlust på straffar efter att sudden slutade mållöst.Men gör man inga mål på 5 straffar eller i 4 pp spel i ordinarie spel så kanske man inte är värda att gå vidare vad vet jag.Vi leder matchen med 3-1 inför den sista perioden och allt ser så bra ut.Men så får Endre vind i seglet efter att dom reducerar till 3-2 efter  slarv av oss.Sen av bara farten så blir det 3-3.Vi vinner skotten med 34-14 eller något liknade.Endres målvakt växte till en mur i den tredje perioden.Vi är fortfarande för ineffektiva i våra avslut.En stor heder till Endre som aldrig har gått så här långt i ett slutspel.Det var även min sista match med tjejerna från bänken.Nu åker vattenflaskorna upp på hyllan för min del.Jag har haft 3 mycket bra och roliga år i föreningen.Det har blivit ett SM-SILVER och ett SM-GULD.För mig kan det inte bli bättre än så här.Man kanske skulle vilja fira sin födelsedag med en vinst men kan ju inte få allt.Lycka till i semifinal serien vill jag säga till Endre.


TACK FÖR MIG     

Av Patrik - 24 mars 2008 09:00

Idag så är det vinna eller försvinna igen.Den tredje och avgörande kvartsfinal matchen mellan Rönnby-Endre.Skall bli otroligt roligt att få vara med om denna match.Jag hoppas att jag och våran spelare Sanna Scheer får en bra födelsedag idag med en vinnst.Det är ju nämligen så att vi fyller på samma dag och det är idag.Skall bli roligt att se om Mora kan slå Balrog idag på bortaplan.Skall det bli Pixbo eller Falun som går till semi.Dom andra matcherna börjar en timmer före våran match alltså kl 16,00.Jag hoppas på ett ordentligt stöd på läktaren idag.Jag hoppas att det kommer mycket folk och hejar fram oss till seger.Ni som inte kommer och kollar på matchen kommer att ångra er det kan jag lova.Så ta er up ur sofforna och kom till borgen matchen börjar alltså kl 17,00.



TACK FÖR MIG

Ovido - Quiz & Flashcards