Alla inlägg under februari 2008

Av Patrik - 29 februari 2008 16:25

Om tre timmar smället det till i kb-hallen i Köping.Seriefinal i div 2 Västmanland.Runt kl 21,15 vet vi vilket lag som får kvala till div 1.Kommer det att bli Rönnby Ungdom eller Köping.Skall bli otroligt spännande att följa matchen live.Må bästa lag vinna jag hoppas och tror på Rönnby.


TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 28 februari 2008 16:03

Jag blev riktigt förbanad i dag när jag öppnade vlt.Mikael Dammsgard som är ordförande i kultur-idrotts-och fritidsnämden har uttalat sig så här om golvet i borgen. Och i Kristiansborgshallen har Rönnby Tigers, plus övriga lag som tränar där, stora problem med det dåliga golvet. Är det aktuellt att byta ut golvet?
-Nej, det är det inte. Vi testar och kör med lite olika rengöringsmedel. När det är rent så är det bra, säger
Mikael Damsgaard.


Jag undra om herr Dammsgård själv har varit i borgen och utövat någon idrott.Jag skulle inte tro det. Vem är det som skall sköta städningen på kvälls tid jo det är ju vi föreningar som får göra det.Vi som förening hyr denna hall för dyra pengar. Det är ju så skitigt på kvällarna när vi sopar av golvet innan träningarna. Jag skulle vilja kalla det en skandal. Och att dom har prövat en massa olika rengörnings medel kanske dom har gjort. Men dom kan ju säga till dom berörda föreningarna att nu kommer vi att pröva ett nytt medel. Då vet vi ju om att dom har gjort det då kan vi ju säga till om vi märker någon skillnad. Är det bra förutsättningar att halka omkring på golvet som om det vore is vi spelade på. Det tycker tydligen Dammsgård. Vad händer den dag vi har en eliseriematch och domaren bryter den för att det är för halt på golvet. Kommer det att hända något då från det politiska hållet. Eller om det blir någon som skadar sig ordentligt på grund av att det är halt på golvet. Tjejerna och killarna som tränar i borgen törs ju inte gå in i närkamperna ordentligt pga av golvet. Och det sätter sig i huvudet när man sen spelar match. När vi var på middag med dessa människor efter vårat sm guld så sitter dom och lova att dom skall göra allt för att idrotten skall få det bra i Västerås. Det går bra och sitta på sina arseln och lova en massa saker men man kan inte hålla det man lovar. Är detta bra förutsettningar för föreningarna som tränar i borgen inte enligt mitt tycke. Har herr Dammsgård sett någom match live någon gång då kanske han skulle se hur det ser ut när spelare halkar omkring som bambi på hal is.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 27 februari 2008 22:21

Har nyss ätit en kebabtallrik från bistro 65:an.Och ni som har ätit där vet hur mycket mat man får.Kanske inte så bra att trycka i sig en sån när kl är 22,00 men ibland så måste man.Nog om det nu lite om träningen i kväll.Jag kan ju berätta att Bambi tränade på med en tejpad fot och det såg bra ut.Riutta stukade sin ena fot när det bara var lite drygt 5 min kvar på träningen.Det känns som att vi inte har råd med några mer skador.Anna Sjögren som vi fick från Älvstranden är sjuk och har träningsförbud från läkaren i 3 veckor.Hennes tid i Rönny kunde ha börjat bättre.Hon är borta pga något fel med lungorna.Men träningen i kväll så var det som vanligt några passning och skottövningar.Hade en femma från Aros med i kväll för att spetsa till träningnen och för att få in lite tuffhet i närkamperna.Men  det såg bra ut på 2 mål's spelet i kväll bra fart och fina kombinationer.Tränar vi på lika bra i morgon och kanske nöta lite 5 mot 4 spel.Det känns som att vårat pp inte har funkat ordentligt denna säsong.Skall vi besegra Balrog på söndag krävs det att vi spelar som vi gjorde i helgen möte mot Pixbo.Få i gång våra snabba spelvändningar utnyttja vårat kontringsspel.Hoppas att det kommer mycket folk till borgen på söndag för det kommer nog att bli en mycket bra match.Det är lite derbystämning mellan Balrog och Rönnby.Det kommer att smälla på ordentligt i närkamperna.Hoppas att domarna släpper på lite så att lagen får göra upp på banan.Det är så tråkigt om domarna skall hålla på att blåsa sönder matcherna .Det är bättre om lagen får göra upp.Visst man kan ju inte tillåta allt på plan.Men samtidigt så behöver man inte blåsa för allt heller.Nej jag tror på en jämn kamp.Skall även ha möte med våran framtidsgrupp efter matchen på söndag.Vi har kommit en bra bit på vägen redan .Det ser jätte bra ut inför nästa säsong om alla bitar faller på plats.Det skall bli intressant att se vilka nyförvärv Vib's herrar kommer att göra inför säsongen i SSL.Jag hoppas att vi får se några profiler i Vib tröjan.Skall även bli intressant att se om Vib's damer kommer att klara av ett kval till elitserien.Men först skall man ta sig ditt oxå.Det kommer att bli en play off match i bästa av 2 matcher innan man får kvala.Så det gäller för dom att ta sig förbi det första play off spelet.Jag personligt tror nog att det kommer att bli svårt för dom men man vet ju aldrig.Den som lever får se tror att dom börjar sitt kval spel första helgen i mars.Nej nu är det dax att gå och sova.Man skall ju upp och jobba imorgon igen.Det finns ingen som har ett jobba att erbjuda mig??Jag är så trött på det jag gör nu så ni anar inte.Men det är ju ett jobb iaf och man får lön varje månad det är ju inte alla som får det.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 26 februari 2008 20:31

2 matcher kvar i grundserien är det kvar.Balrog hemma på söndag,sen är det Engelholm helgen efter.Matchen mot Engelholm kommer vi att spela i c-hallen i v-hallen.Det är på grund av att det är bokat i borgen där skall det nämligen vara sm i dans.Och i a-hallen i v-hallen är det handboll så det är därför vi kommer att spela i c-hallen.Matchen mot Balrog kommer att bli tuff det vet vi.Vi vann mot dom borta i sudden.Balrog är nog revanchsugna efter som att vi har slagit ut dom i semifinal två år i rad.Det gäller för oss att vi kommer bra till i serien så att vi får välja motståndare i kvartsfinal.Även fast vi är klara för slutspel så är det två viktiga matcher kvar.Det är bara att gå för 6 poäng som gäller.Men först så skall ju div laget spela på fredag en avgörande match om seriesegern och en kval plats till div 1.Skall bli skoj att följa matchen på plats i Köping.Hoppas att nerverna håller för tjejerna.I morgon är det träning igen och då får ni läsa lite om hur det ser ut inför helgen.Jag kommer att skriva som vanligt när jag kommer hem efter träningen vid 21,30 tiden.


Jag måste bara få skriva lite om det våld som pågår i vårat sverige.Man slänger ner folk från balkonger,man skjuter ihjäl folk genom en bil ruta.Man slår ner folk,man rånar folk.Vart fan är Sverige och samhället på väg?? Det är fan otäckt allt som händer på våra gator och hem.


TACK FÖR MIG  

Av Patrik - 25 februari 2008 22:04

I kväll så var jag på ett kalas som jag hade glömt bort.Så jag har inget att rapportera från träningen heller.


Stort av Mats Sundin att stanna i Toronto.Han är en av dom stora i Nhl.Det är ingen som skall köra över honom.


Har inte så mycket mer att skriva om just nu.Mne jag kommer tillbaka i morgon.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 24 februari 2008 19:25

Sjuttonde raka vinnsten i div 2 västmanland blev det för vårat div 2 lag.En match kvar och vinst i den så är det kval till div 1 som gäller.Dagens match stördes av mycket skador och sjukdomar.Men det är då dom gamla rävarna  får kliva fram och visa vart skåpet skall stå.Hade man fått utdelning på alla chanser i dag så hade vinstmarginalen varit större.Men man vinner med 5-4 mot ett tappert krigande Kungsör som gör en bra match.Matchen avgörs 19,40 i den tredje perioden då man gör 5-4  målet.Det kommer att bli en otroligt spännande match nästa fredag i Köping.Det är då det kommer att avgöras om vilket lag som får kvala.Kommer det att bli Rönnby Ungdom eller Köping.Rönnby måste vinna matchen eftersom Köping har gjort 100 mål mer än Rönnby.Jag kommer att sitta på läktaren i kb-hallen på fredag kl 19,30 är det match start.Må bäste lag vinna jag hoppas naturligtvis på våra tigrar.Hoppas att nerverna håller för dessa tjejer för det är något stort på gång för dom.Lycka till nu tjejer och ledare se till att det blir en kul fredag kväll för er och för oss på läktaren.Jag tycker att alla som har något med Rönnby att göra så som ledare och spealre från dom andra lagen skall ta er till Köping och heja fram dessa tjejer.


Grattis till Vib's damer som vart klara för elitserie kval i dag.Vi får se om det unga laget klarar av ett kval till eliteserien.Lycka till och grattis till Jimmy och Jocke som tillsammans med tjejerna har tagit sig till kval.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 23 februari 2008 21:54

Ja då var man äntligen hemma igen från GBG.Förlust med 3-2 mot Pixbo.Vi spelade betydligt bättre än föra helgen det var positivt.Tycker att vi hade en period var i dagens match och en period som stod och vägde.Men Pixbo hade den där lilla turen som man kanske måste ha i en topp match.Matchen avgörs på ett självmål dom räknas ju oxå.Men man får inte deppa för det solen går upp i morgon oxå.Det var en gloBen kännsla att spela i scandinavium Synd att det inte var mer folk som kollade på matchen det var 1800 personer.Dom försvinner ju i en sån arena.Nu ser vi framemot nästa helg då stora stygga Balrog kommer på besök i borgen.


Vill säga grattis till Sura som van mot Runsten i dag.En vinnst till för Sura och avancemanget är klart för div ett.


TACK FÖR MIG  

Av Patrik - 22 februari 2008 12:25

Nu är det den fjärde bortamatchen på raken.Man kan ju undra hur dom lägger upp serien.Tabellen haltar varför är det så ja den som vet det har ju svaret.Och det är inte jag. Men det är ju likadant i hockeyn och fotbollen.Vi har ju tur som oftast bara spelar på helgerna det är ju ganska skönt. Men det börjar bli tröttsamt att sitta i denna buss och kuska runt i Sverige.Jag hoppas och tror att vi kan komma hem med tre nya friska poäng i morgon. Det är ju trots allt en väldigt viktig match för att vi skall behålla den plats vi har i serien. Ju bättre man placerar sig desto bättre slagläge har man i en kvatsfinal. Men som träningen har sett ut i veckan så tror jag inte att det ska vara några problem. Jag tror inte att man kan få två kollapser två matcher i rad. Tjejerna är riktigt revanchsugna efter förra helgens bravader i Umeå. Vi kommer att bo på samma ställe som vi alltid bor på i Göteborg nämligen Kvibergs  vandrarhem. Och som jag skrev i går så har vi ju ganska lätt mot Pixbo. Men jag kanske inte skall skriva för mycket som jag får ångra i morgon. Nej se till att hålla tummarna i stugorna här hemma och ute i sverige för er som håller på Rönnby Tigers.


Jag vill passa på att skriva att Surahammar kan ta ett närmare kliv mot div 1 i morgon. Man möter nämligen serieledarna hemma i Kättinghallen i morgon. Det är alltså match mot Runsten och vinner man  där så kan jag nog lova att Sura spelar i div 1 nästa säsong. Så ni som inte har något för er i morgon kl 13,00 ta er till kättinghallen i Ramnäs och följ matchen live på plats. Jag kan bara säga lycka till och hoppas att ni vinner denna match.


Vårat div två lag kan ta sin sjuttonde raka seger på söndag då man möter Kungsör. Matchen spelas i borgen kl 14,30 kom och heja fram tjejerna till seger ni som är intresserade av detta. Själv så kommer jag nog att vara där och heja fram dom till seger.


Jag kommer inte att skriva något mer i dag. Jag kommer att skriva i morgon när jag kommer hem från Göteborg. Jag hoppas att jag han något positivt att skriva om.Jag vill inte skriva om en förlust igen.


TACK FÖR MIG

Ovido - Quiz & Flashcards