Alla inlägg den 26 december 2007

Av Patrik - 26 december 2007 10:00

Vart är vintrarna på väg.I västerås så har det regnat i natt.Det tycks inte bli någon snö i våra regioner i år.Men jag är inte ledsen för det.Men det är ju synd om barnen som inte får någon snö.Nej det var bättre förr om åren när en annan var liten.Då var det vintrar med snö.Gud vad kul man hade då.Man åkte skidor man byggde snökojor man åkte pulka,bob.Men vad kan ungarna göra nu för tiden??Dom kan ju inte göra det som jag gjorde på vintrarna.Idag så får man hitta på annat att göra som barn.Det blir nog mycket data,tv-spel för dagens ungdom.Hur roligt är det när det regnar att vara ute och göra något.Många familjer har inte råd att åka till fjällen på dom respektive loven som kommer i skolan.Allt skall ju vara så dyrt nu för tiden.Så det finns många barn som inte kommer iväg någonstans för att  föräldrarna inte har råd.Skall det få vara så? Nej det tycker jag inte,jag undrar hur många personer som får sitta ensamma hemma på en julafton.Människor som inte har någon att gå till människor som inte har några vänner att gå till.Undra hur många människor som är hemlösa och står på gatan en julafton.Det törs jag inte tänka på.Jag önskar att man kunde hjälpa till på något vis för människor skall inte behöva ha det så här.


TACK FÖR MIG    

Ovido - Quiz & Flashcards