Alla inlägg under december 2007

Av Patrik - 12 december 2007 17:14

Grattis alla innebandyälskare.Dam-vm kommer att avgöras i Västerås under december månad 2009.Hur kul kommer detta att bli?? För min egen del så kommer det att bli skitskoj.Äntligen så kommer vi att få se ett vm för damer på nära håll.Och jag är övertygad att sverige kommer att försvara sitt guld från Danmark.


Sen vill jag gratta Sanna Scheer som kom med i truppen till finnkampen i helgen.Sanna var reserv men då Lisa Samuelsson från Balrog tackat nej i slut minuterna så ringde förbundskaptenen Sanna.Så det är bara att packa väskan och åka iväg.Jag är oxå övertygad att Sanna kommer att var med och spela Vm på hemmaplan  2009.


Här nedan kommer det ett klipp från VLT om just vm.


       Västerås arrangerar innebandy-VM
Här är en nyhet som gläder alla innebandyälskare. VM 2009 spelas i Västerås.
- En härlig utmaning, säger Dan Berger, ordförande i Västmanlands Innebandyförbund.

Innebandystjärnan Karolina Widar höjer VM-bucklan.
Foto: Stefan Svensson/VLT Arkiv

Till slut fanns det bara två kandidater kvar.
Det stod mellan Västmanland och Östergötland (Linköping och Finspång).

I dag onsdag kom beskedet. VM spelas i Västmanland och Västerås.
- Det som finalt avgjorde till Västerås fördel var möjligheten att kunna spela hela turneringen på Rocklundaområdet, säger Magnus Nilsson i Svenska Innebandyförbundets styrelse.
- Det underlättar för alla intressenter att följa och bevaka VM, fortsätter han.

Innebandy-VM för damer kommer att spelas i Västerås mellan den 5-13 december 2009.

Finalen kommer att spelas på Luciadagen om två år.
- Vi har fördelen att nästan kunna välja och vraka bland arenorna i Västerås, säger Dan Berger.
- Det känns fantastiskt och är en härlig utmaning.

Även det koncept som Västmanlands Innebandyförbund presenterat, uppbackat av Västerås stad och näringslivet i staden, har vägt tungt vid Svenska Innebandyförbundets slutliga bedömning.
- Väster vill vara Mälardalens huvudstad när det gäller stora möten och evenemang så det här är förstås ett glädjande besked för oss, säger Lars Renvall, marknadsföringschef på Västerås&Co.

Widar: "Helt rätt val"
VM spelas i Västerås 2009. Rönnby Tigers stjärna Karolina Widar fick beskedet på onsdagseftermiddagen.
 Det är på tiden vi får det, säger 27-åringen.
Karolina Widar vann både SM-guld och VM-guld i våras.
Om två år kan hon få det stora nöjet att höja VM-bucklan på hemmaplan i Västerås - om hon fortfarande spelar.
- Det här gör ju att man får ett sug att fortsätta ett par år till. Det vore väl en perfekt avslutning att få vinna VM-guld i Västerås, säger Karolina Widar.

Är du med om två år?
- Det är långt dit. Jag får väl se hur kroppen håller och hur motivationen är. Det jag kan säga är att spelar jag på elitnivå så satsar jag på landslaget också.

27-åringen gick beskedet av innebandyförbundet via telefon.
- Det är absolut helt rätt val. Det är på tiden att VM spelas i Västerås.

Varför?
- Det känns som det är dags att spela ett VM där publiken finns. Innebandyintresset i Västerås är stort, även för damerna, säger Widar.

Vad betyder det här för innebandyn i Västerås?
- En hel del. Det skrivs redan mycket om sporten och det är många lag som är heta just nu. VM kommer att ge ännu mer publicitet. Det kommer att bli ett större intresse överlag, även från sponsorerna.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 10 december 2007 21:48

På dagens träning så har vi haft 2 spelare från flickor 92 och tränat med oss.Det är två tjejer som är otroligt duktiga.Det är 2 centrar dom kommer vi att vara mycket rädda om.Våra stora tjejer som har varit med i några år och spelat i elitserien var mäktade imponerade av dessa tjejer.Det sades mycket lov ord om dom efter träningen.Med en riktig ordentlig försäsong och lite styrketräning så skulle jag tro att dom är redo för att spela med a-laget nästa säsong.Det är kul att se dessa tjejer vi hade även med 3 tjejer från vårat div 2 lag.Dom tjejerna är och kommer att bli bättre och dom kommer att utvecklas enormt om dom får vara med och träna med oss.Det känns helt rätt att vi börjar satsa på dom yngre spelarna redan nu.Annars så finns det en risk att dom väljer bort innebandyn och sin talang.Nej nu skall jag äta lite varma mackor och kolla på sporten.Visst ja det var ju hockey i västerås ikväll.Det var visst Västerås mot Leksand i ABB arena.Och kan ni tro Västerås vann med 4-2.Undrar hur det känns för min bror och min morbror.Dessa två herrar är knätoffsar bägge två fast dom bor i Köping.Men men så kan det gå ibland undra vad dom skall skylla förlusten med nu då.Det blir väl något kan jag väl tro.


TACK FÖR MIG           

Av Patrik - 10 december 2007 05:48

Ja då var seriefinalen avgjord i div 2 damer Västmanland.Det var Rönnby ungdom som spelade mot Köping.Och Rönnby drog det längsta strået i denna match,och vann med 7-6.Det var en mycket jämn och spännande match där Rönnby kunde avgöra med bara minuten kvar av matchen.Stor matchjälte blev Linn Olsson somgjorde det avgörande målet efter 19,16 i den tredje perioden.Det var två bra lag som möttes i borgen under söndagen Köping har en mycket ung trupp och är roliga att se.Måste även få skriva att Ida Larsson målvakt i Rönnby räddade Rönnby från att det skulle bli oavgjort i matchen.Ida gjorde en fenomenal räddning i slutet på matchen.Hon kommer inte ihåg att hon gjort den efter matchen.Passar även på att säga att Camilla Signat i Köping's kasse var bra oxå.Så bra målvakter och två bra lag då blir det en bra match och det var det igår.


TACK FÖR MIG    

Av Patrik - 8 december 2007 21:13

Man undrar hur dåliga domarna får vara. Idagens match så hade vi ett domar par från Uddevalla.Till och med motståndar laget tyckte att domarna var usla. Måste få säga att det är pinsamt att det finns så dåliga domare. Matchen vann vi sudden med 6-5. Sitter på bussen just nu och det är inte så kul. Vi beräknar att komma hem runt 23.30 tiden ikväll. Jag skriver lite mer imorgon.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 7 december 2007 14:17

På Söndag så är det serie final mellan Rönnby Ibk ungdom-Köping.Matchen startar kl 13,00 i Borgen så kom dit och heja fram tjejerna till serieledning.Vinner Rönnby så leder dom serien med 3 poäng.Köping och Rönnby ligger just nu på samma poäng.Jag skall dit och kolla matchen iaf.


TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 7 december 2007 14:00

Nu drar vi snart iväg med Leffe som skall ta oss ner till Ängelholm.Vi spelar match i morgon mot just Engelholm.Innebandylaget i Ängelholm stavar nämligen Ängelholm med E.Träningen i veckan har sett bra ut.Vi har en spelare som är osäker till att åka med och det är backen Bagge som är lite febrig.Annars är alla friska och krya.Matchen mot Engelholm skall inte vara några problem för oss.Det som känns så tråkigt är att vi bara spelar en match i helgen.När man är ute så här på vägarna så kanske vi har kunnat spela mot Pixbo oxå under samma resa.Men som sagt det är ett dagis som har lagt spelschema i år oxå.Jag trodde att dom hade lärt sig  något från förra säsongen.Men ack vad man bedrog sig.Så det lär bli några filmer under denna resa i bussen.Jag kommer inte att uppdatera bloggen förrän jag kommer hem på söndag.Jag har även funderat på att lägga ner bloggen.Det känns som om att jag inte har motivation till att hålla på att skriva något.Men vi får se om det blir något av med det.Om ni inte har något för er en fredagkväll så kan ni ju ta er ner till Västeråshallen ikväll.För kl 19,30 så spelar Vib's damer mot Kumla.Förmodligen så kommer det att bli en otroligt fartfylld och spännande match.Jag undrar hur Vibs' damer har klarat sig i en någon av dom andra div 1 serierna.Det känns som att den serien som dom spelar i är den serien som håller lägst klass.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 2 december 2007 17:55

Jag vill tacka för den spännande matchen det var det värsta jag varit med om.Att sitta vid en dator och lyssna.Men tack tjejer för en bra match.Dom sa på radion att det var en bra match så jag får väl litta på det.Vinst i sudden med 3-2 målet gjort av Karro W.Det känns som att det var en rättvis seger trots allt.Men vi måste fortfarande börja göra mål i pp spelet.Rönnby hade 4 st pp men uttnytjade inget.Så det känns att det är något vi måste slipa på.Det är tydligen klart med en ass tränare till Bosse.Det är Peter Stillman som var med i båset under dagens match.Hälsar Peter välkommen till Rönnby igen.Han har tränat Rönnby tidigare tillsammans med Bosse.


TACK FÖR MIG  

Av Patrik - 2 december 2007 17:07

Ja som ni vet så är det 1:a advent idag.Rönnby spelar mot Balrog och matchen sänds på webbradion.Och det är så jag följer matchen idag.Jag åkte inte med till Botkyrka pga sjukdom.Så nu sitter jag och biter på naglarna och lyssnar på webbradion.Efter den andra perioden så leder Västeråstigrarna med 2-1.Karro spelar men Sanna T är hemma pga sjukdom.Riina har tydligen åkt på en lårkaka i den 1:a perioden.Så Agge gick in på hennes backplats.Det känns som att vi inte har råd med flera skador än dom vi har.Skall bli nervöst att följa den tredje perioden.Hoppas att vi kan knyta till säcken och göra några mål till och rycka ifrån Balrog.Vad man har hört på radion så är det Rönnby som skapar dom farligaste chanserna.Men som vanligt så är vi för ineffektiva i dom lägena.Men vi får väl se och lyssna på nätet hur matchen slutar.


Vib's herrar vann mott Örebro i sudden med 3-2 och befäster serieledningen i div 1


Vib' damer vann även dom sin match mot  Lockerud med 7-5.Dom ligger fortfarande 2 i sin div 1 serie med samma poäng som Bergs ik som leder denna serie.


Vårat div 2 lag spelade mot Kungsör igår och vann med 6-2.Och roligt att se att dom gamla kan spela och att det lossnar.Då menar jag naturligtvis Pörnie och Rami.Den kedjan funkade tydligen riktigt bra igår enl tränaren Ulf Sjöstedt.Nästa söndag så väntas det seriefinal då dom möter Köping som leder serien på samma poäng.


Sala silverstaden's damer ligger under med 3-5 efter 2 perioder i div 1 östra.  


TACK FÖR MIG   

Ovido - Quiz & Flashcards