Alla inlägg den 11 november 2007

Av Patrik - 11 november 2007 19:59

Ja så sjöng Vsk-klacken ikväll i ABB ARENA.Vsk krossade Bajen med 10-4 det var inget snack om saken.Bajen är riktigt på dekis.Men vilken arena vi har fått här i Västerås det är helt fantastiskt.Vi har fått en bandyarena som tar 10.000 i plubik i dag kom det 5600 personer.Vilken stämning det var i hallen ikväll vsk-klacken är helt underbar.


Italienska fotbollen är nog oxå på dekis efter dagens tragedier i italien.Vilka rötägg det finns.Huliganismen kommer alltid att finnas kvar det är ingen som kommer åt detta.


Imorgon så är det borgen som gäller träningen drar i gång igen efter några dagars välbehövligt uppehåll.Till helgen så är det rävarna från Gbg som kommer på besök i borgen.På lördag smäller det match start kl 14,00 alla är välkomna till borgen för att avnjuta fin innebandy.


TACK FÖR MIG  

Av Patrik - 11 november 2007 15:37

Ett av innnebandyns svar på FC Z måste var Mik västerås damlag.Var och kollade på vårat div 2 lag idag och dom spelade just mot Mik's damlag.Och resultatet blev 24-1 till Rönnby.Inte så farligt säger ni kanske men uch så dåliga dom är att dom gjorde ett mål är nog mer tursamt än skicklighet.Mik har nu en målskillnad på 2-99 efter 5 matcher.Varför måste ett sånt lag spela i seriespel.Jag säger inte att dom får spela innebandy det får dom visst göra men inte på denna nivå.Det finns faktiskt något som heter korpen.Tror inte att dom skulle platsa där heller.Man har inte grundspel man kan inte slå en passning knappt.Men det är otroligt bra gjort av tjejerna i detta lag att dom orkar att träna och spela dessa matcher som man förlorad men minst 2 siffrigt i varje match.Den ända som var bra i detta lag var målvkten hon räddade sitt lag att få ännu mer stryk än det blev.Måste även beröma ledaren som orkar att hålla på med dessa tjejer en sån människa skall ha ett pris för det han gör.


Det var den första matchen som jag såg av våra div 1 lag.Det såg otroligt bra ut.Mycket fina kombinationer i anfallsspelet.Det märks att tjejerna har roligt på plan när dom spelar.Det syns att dom tycker det är roligt med innebandy igen.Det syns att dom trivs med Uffe som tränare.Nu får dom beröm om dom gör något bra och inte bara utskällningar om hur dåliga dom är.Den tendensen har det varit tidigare år när dom tränades av en annan  person.The old lady Pörnie såg trött ut under matchen och jag frågade henne efter matchen.Jag fick till svar man blir det när man springer och det gjorde hon.Nej nu bör det av till ABB ARENA för att avnjuta en härlig bandymatch mellan VSK-BAJEN.


TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 11 november 2007 09:26

Jag var bjuden på fest tillsammans med 90 andra personer igår kväll.Men det blev inte så att jag gick på festen.När min fru kom hem i fredags kväll så sa hon att hon skulle jobba på lördagsnatten.Okej då få jag strunta i festen för vi har våra bonusbarn i helgen det är en extra helg .Vi skulle inte ha dom i helgen .Men deras mamma skulle göra något så hon frågade om vi kunde ha barnen i helgen oxå.Dom har sjukdomar på min frus jobb så det var därför hon var tvungen att jobba.Hon jobbar som undersköterska på förlossningen.Nu skall jag gå och äta lite frukost sen bör det av in till stan för att kolla lite svettbandy i borgen matchstart kl 11,00.Jag återkommer senare under kvällen ha en underbar söndag alla läsare.


TACK FÖR MIG 

Ovido - Quiz & Flashcards