Alla inlägg den 25 november 2007

Av Patrik - 25 november 2007 20:45

Hade en mycket trevlig kväll igår.Efter matchen mot Iksu så drog jag till Yani och Lunkan.Tobbe från våran leverantör från Salming var och kollade på matchen eftersom Salming sponsrar både Iksu och Rönnby.Så vi käkade gott och drack gott tillsammans.Sedan bar det av till Strike.Och där fortsatte kvällen jag ringde min fru och sa att hon kunde hämta mig kl 01,00.Och hem kom vi trots snöoväder...Jag vill tacka dom som var med igår för en trevlig kväll.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 25 november 2007 20:07

Matchen mot Iksu blev den första förlusten för säsongen.Iksu var bäst i den första perioden och det räckte.Iksu tar ledningen med 0-1 när klockan står på 5,31.Lunkan kvitterar efter ass från Sanna T efter 7,22.Iksu tar ledningen efter 8,56.Sen utökar dom ledningen till 1-3 efter 11,01.Och dom siffrorna står sig perioden ut.Dom mål Iksu gör är inga spel mål.Vi spelar för snällt framför eget mål och får inte bort bollenoch dom får stå framför Hanna och slå in bollarna.Att Iksu är ett bra lag det vet vi så man får inte ge dom några gratischanser för då smäller det.Den andra perioden är vi bättre än Iksu men vi gör ju inga mål och då vinner man inga matcher.Perioden slutade 0-0.Den tredje perioden är lika som den andra vi är fortfarande bättre än Iksu.Vi får spela 3 pp i den tredje perioden och lyckas ändå inte göra mål.Då tycker jag att man inte är värda att vinna en sån här tät match.Vi måste börja att få utdelning i pp spelet.Vi missar ytterligare frilägen under matchen.Det verkar som om det har satt sig i huvudet på tjejerna att man inta kan göra mål när man kommer fri.Men Lunkan gör sitt andra mål för dagen och Sanna T sin andra ass.Då står klockan på 18,49.Vi försöker att komma ifatt och tar ut Hanna ur kassen och spelar 6 mot 5 men Iksu står emot och vinner med 2-3.Nästa helg väntar ytterligare en tuff match då vi möter Balrog .


TACK FÖR MIG

Ovido - Quiz & Flashcards