Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Patrik - 5 oktober 2007 23:04

God kväll alla läsare!

Har legat och kollat på lilla melodifestivalen tillsammans med ett av våra bonusbarn .Frun jobbar kväll och det andra bonusbarnet är på fest.Men jag kunde inte låta bli och kolla på nätet hur det går för Vib och Örjan's Dalen.


Vib spelade mot Finspång och vann med 3-2.Roligt och se att Elmar (ELLE) Gudbrandson är tillbaka i spel.Elle har haft lite otur med skador under säsongen.Men nu fick han gå in och avgöra kvällens match.Elle gjorde även en ass.Det var en viktig match för Vib i kväll.Roligt att Lelle fick göra en match.Jag tror att Lelle fick stå i kvällens match fick lite insider på jobbet om att han skulle få stå i kväll.Grattis till vinsten säger jag.


Örjan fick inte någon rolig start i serien med Dalen man fick stryk av Övik med 7-3.Jag snackade med Örjan i dag och det såg inte så bra ut sa han.Det var många sjuka i truppen av 26 spelare så var det bara 15+2 målvakter till matchen i kväll.Så han har en riktig sjukstuga i norrland.Men det blir nog bra när han kan matcha ett friskt lag i fortsättningen av säsongen.


Det känns bra att vi inte har haft så mycket sjukdomar och skador inför premiären i morgon.Jag skulle hälsa alla som känner Örjan från honnom specielt alla puffror i Rönnby och ett lycka till i morgon.Nej i morgon så är det bara på med blåstället och köra på som fan.


TACK FÖR MIG     

Av Patrik - 5 oktober 2007 07:03

"Jag tror på SM-guld"
Rönnby Tigers SM-guld i våras var en överraskning för de flesta.
Men inte för Hillevi Carlsson, 21.
-Jag blev inte förvånad att de vann. Jag hejade på Rönnby i finalen, säger klubbens backförvärv från Boden.

"Landslagsklass"
Bodens tränare Suzanne Ahlman om sin förra lagkapten:
"Hon har utvecklats väldigt mycket under tiden i Boden och jag tycker att hon håller landslagsklass. Hillevi är fysiskt stark i en-mot-en-situationer och läser spelet bra. Men hon har även utvecklat sitt offensiva spel.

  

Hillevi Carlsson kommer från Jönköping. Hon är bara 21 år gammal men har redan hunnit med tre säsonger i elitserien. De två senaste för IBK Boden och dessförinnan med Jönköpingsklubben Östra SK.

Dock spolierade en korsbandsskada allt spel den säsongen.
-Det var en tung period, säger hon.

Örsta SK ramlade ur elitserien och för Hillevi Carlsson bar det av till Boden. En enkelresa på 131 mil.

Hur kommer det sig att du hamnade där?
-Jag ville satsa på innebandyn igen efter skadan. Dessutom kände jag tre tjejer från Jönköping som spelade i Boden, så på den vägen är det.

Förra året slutade Boden på tionde plats i elitserien och året innan blev det en femte plats i norrgruppen.

Är du nöjd med din tvååriga sejour i Boden?
-Jag hade inte så stora förväntningar när jag kom dit. Allt flöt på bra direkt och jag fick mycket speltid redan första säsongen.

Andra året var du lagkapten. Du hade ett stort förtroende trots din unga ålder?
-Först var jag assisterande och efter jul var jag ordinarie lagkapten. Det var många spelare som lämnade Boden inför förra säsongen och vi hade många unga spelare. Visst fick jag ett stort förtroende och jag har blivit en bättre spelare efter mina två säsonger i klubben.

Varför valde du att flytta till Västerås?
-Jag ville komma närmare hem till Jönköping. Jag började plugga till sjukgymnast under mitt sista år i Boden och nu kom jag in på Mälardalens högskola där jag ska fortsätta min treåriga utbildning. Det känns väldigt bra, säger Hillevi Carlsson som nyligen flyttat in i en etta på Gideonsberg.

Beskriv dig själv som spelare?
-Framförallt är jag en defensiv back som spelar enkelt och ganska fysiskt. Sedan har det även blivit mer offensivt spel på senare tid.

Vad tycker du klubbens backbesättning?
-Den ser stark ut och det är bra konkurrens. Vi kan spela på tre backpar i matcherna.

Hur ser du på Rönnbys trupp?
-Laget är hur bra som helst och vi har väldigt bra sammanhållning.

Tror du att klubben kan försvara SM-titeln?
-Jag tror på guld. Flera av tjejerna säger att laget ser starkare ut än förra säsongen.

På lördag är det premiär mot Karlstad. Där spelar två av lagkompisarna från Bodentiden, Malena Helmersson och Camilla Wijkström.
-Det blir roligt. Karlstad är ett lag vi ska slå, säger Hillevi Carlsson.

Detta är taget från dagens VlT för er som inte har eller läser VLT ute i landet.

TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 5 oktober 2007 06:39

Det går med vindens fart som Tomas Ledin sjunger.Som ni vet nu så är det bara 1 dag kvar till seriepremiären.Nu börjar fjärilarna i magen lägga puppor.Det står att vi skall spela i CAM ARENA i Karlstad.Men jag vet inte om den är färdig byggd än.Så vi får se vart vi skall spela.Det kanske blir Sundsta sporthall med parkettgolv.Man undrar ju om det blir någon ny hall i Västerås.Vi skulle verkligen behöva en renodlad innebandyhall.Man har insett att det behövs innebandyhallar i Övik och i Karlstad.Jag kommer som vanligt att skriva ett matchreferat i morgon efter matchen mot Karlstad för er som inte kommer och kollar på matchen.Jag tror att vi kommer att få en liten supporterskara med oss till Karlstad.Hoppas att ni kan hjälpa oss fram till en seger.Örjan's Dalen har premiär i kväll då man spelar mot Övik önskar han lycka till.Nej nu skall man som vanligt bege sig till jobbet och avverka den sista arbetsdagen på denna vecka.Förmodligen så dyker jag in i kväll och skriver några rader.Ha en skön dag och njut av helgen som kommer.


TACK FÖR MIG           

Ovido - Quiz & Flashcards