Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av Patrik - 6 oktober 2007 22:25

Första perioden bjöd inte på någon höjdar innebandy knappt en dålig div 1 match.Vi började matchen på 3 kedjor men gick ner på 2 i andra perioden.Vi skapade inte så vassa målschanser i första perioden.Lunkan hade ett friläge från dålig vinkel men målisen räddade.


Andra perioden drog vi upp tempot rejält Karlstad hängde inte med i tempot som vi drog upp.Det tog 4,36 in i perioden då gjorde Sanna Tuominen 0-1 målet ass av Agge.Vi fortsatte att rulla ut Karlstad och efter 12,42 kom 2:an genom Stålis ass av Karro.Karlstad's målvakt var mycket mycket bra i kassen.


Tredje perioden gjorde Karlstad mål efter 2,37 med ett backhand skott.Men vi fortsatte med vårat tempo och det kändes som om Karlstad hade Visbys ringmur runt kassen.Efter 10,08 fick vi hål på keapern igen Sanna T gör sitt andra mål för kvällen ass Lunkan.Men Karlstad replikerade snabbt redan efter 10,40 gör dom 2-3.Hanna räddade både 1,2,3 gånger men vi fick inte bort bollen så på det fjärde försöket fick dom in bollen.Matchen stod och vägde det var inget av lagen som ville göra något misstag.Efter 17,12 Tar Karlstad time out.Man plockar målvakten och spelar 6 mot 5.Men dom skapar inte så farliga lägen,vi tar time out efter 19,21.För att snacka lite och bara störa Karlstad. Men vi lyckades vinna matchen det känns skönt att vinna en premiär.Det var nog många som var nervösa i dag.


Statistik från matchen.


SANNA T 2 MÅL

STÅLIS 1 MÅL

AGGE 1 ASS

LUNKAN 1 ASS

KARRO 1 ASS


SKOTT

KARLSTAD 20 ST

RÖNNBY 32 ST


5 TIGRAR GÅR TILL SANNA TUOMINEN 


TACK FÖR MIG


                 

Av Patrik - 6 oktober 2007 22:10

Ja då var seriepermiären avklarad borta mot Karlstad.


Jag drog i väg hemifrån kl 09,00 för att packa det sista innan vå skulle iväg.Våran buss chaufför Leffe kom inrullande med bussen kl 10,00.Tjejerna skulle sitta i bussen för avfärd till Karlstad kl 10,30.Vi hann åka 5 min innan den första filmen för säsongen åkte på.Filmen som åkte på var PERFECT STRANGER med Jennifer Lopez.Sedan sladdade Leffe vidare mot Kristinehamn för lite käk.Vi anlände till Cam Arena vid 13,50 tiden.Vilken anläggnig dom har fått i Karlstad vilka förutsättningar.Dit skulle kommun människorna i Västerås åka och göra ett studiebesök.Efter matchen's slut så satte vi oss i bussen och drog i väg till en mack där puffrorna skulle köpa något att käka.Några passade på att gå till det gyllene M'et och köpa lite krubb.Filmen på hemresa blev NINA FRISK en svensk  komedi om en flygvärdinna.Vi landade i Västerås vid 21,30 tiden så var denna lördag till ända.     


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 6 oktober 2007 08:12

Nu har raketen lyft från nedräkningen.

Nu skall jag strax äta en god frukost tillsammans med min familj.Sen bär det av in mot borgen för samling.Skall packa alla grejer som skall med.Matchställen skall packas dom vart färdig tryckta i går.Leffe våran buss chauför kommer insladdande med bussen vid 10,00 tiden .Bussen avgår 10,30 från borgen.Fick ett sms från Agge i går kväll där det stod ta med några filmer om du har.Jag har visst fått det på mitt ansvar att fixa filmer.Men det har jag inget emot jag har ungefär 700 filmer så någon passar väl.Fick även ett sms av Karro där hon undrade om jag har koll på dom nya regeltolkningarna för i år .Med det har jag fan inte.."SORRY" har försökt kolla på nätet men hittar inga där.Men jag tror att sportchefen har fått papper om detta.Nej nu verkar frukosten klar.Jag skriver i kväll när jag kommer hem från Karlstad med lite händelser och kanske något kort.


TACK FÖR MIG         

Ovido - Quiz & Flashcards