Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Patrik - 13 oktober 2007 21:35

Dagens match startade vi på 3 kedjor och 2 backpar. På dom 5 första min i 1:perioden så skapade vi 4 givna mål chanser. Skellefeå backade hem med laget och ville inte bjuda upp på spel. Det behövs 2 för att dansa det ville inte Skellefteå i dag. Vi checkade högt på deras spelare. Så vi fick dom att göra misstagen. Efter 9,10 i första perioden fick Skellefteå en utvisning på 2 min. Men vi skapade inte så mycket i pp spelet. Vi måste lära oss att värdera avsluten. Dom sista 5 min av perioden så gör vi 3 mål. Sara Stålberg gör 0-1 efter 15,42 efter ass av Sanna Scheer. Sara gör även 0-2 efter 18,08 ass denna gång Karro Widar. Vi fortsätter att trampa på med vårat spel och det ger utdelning efter 18,46. Helena Lundqvist ökar på ledningen med 0-3 utan ass. Vi går till perid vila med 0-3. Andra perioden började vi som vi avslutade den första. Men ju mer det gick av periden så började vi att spela mycket på chans. Skellefteå ökade tempot och vi kanske blev störda av det. Men vi fick ordning på bitarna och ökar på ledningen. Sara Stålberg gör sitt tredja mål för kvällen ass av Karro. Sen går det fort igen Lunkan gör 0-5 efter 7,58 utan ass. Vi skapar mycket chanser och det ger utdelning i slutet av perioden då Anna Vartianen gör sitt första mål i serien. Det målet kom efter 16,11. Efter 2 perider så har vi en komfortabel ledning med 0-6. Vi går in i den tredja perioden med lite ändringar. Bagge går in på backplats och Agge får sitta. Sen går vi up på 3 kedjor och 2 backpar. Redan efter 3,13 in i perioden så gör Sanna T 0-7. Sen rullar perioden på 0-8 kommer efter 8,59 det är åter Sanna T som gör mål ass av Bagge. 14,00 fick Skellefteå en utvisnign och den utnyttjade vi och gör 0-9 efter 15,07. Det är Stålis som gör sitt fjärde mål för kvällen ass av SannaT. Så denna match var som en dag på jobbet. Skönt att få vinna en sån match som det var. Lite besviken på Skellefteå som inte vill bjuda upp till dans. Dom strö chanser som dom skapar står ju Hanna ivägen för. I morgon är det Boden som gäller och 3 nya poäng hoppas jag.


STATISTIK FRÅN MATCHEN


SARA STÅLBERG 4 MÅL

HELENA LUNDQVIST 2 MÅL

SANNA TUOMINEN 2 MÅL 1 ASS

ANNA VARTIAINEN 1 MÅL

CAROLINE BAGGE 1 ASS

KARRO WIDAR 2 ASS

SANNA SCHEER 1 ASS


SKOTT

1 PERIODEN 3-13

2 PERIDOEN 4-14

3 PERIODEN 8-16


SUMMA 15-43


5 TIGRAR GÅR TILL HILLEVI CARLSSON


TACK FÖR MIG             

Av Patrik - 13 oktober 2007 15:04

När klockan slog 14,00 så gick vi och käkade lunch. Dom flesta åt pasta med skink och ostsås några käkade salsa tallrik. Nu när jag skriver detta så är det 35 min till samling tjejerna skall sitta i bussen 15,50 för avfärd till match arenan. Kan tala om att Micke Stenholt ligger i badet på hotel rummet just nu.Tror att han behöver mjuka upp lederna efter buss resan det har med åldern att göra.Jag återkommer senare under kvällen.Jag hoppas att ni sitter hemma i stugorn och följer matchen på nätet.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 13 oktober 2007 10:31

Då har man käkat frukost på hotel Malmia i Skellefteå.Buss resan gick bra upp hit, Leffe tog oss till Skellefteå utan problem. Vi åkte från borgen kl 16,00 i går.Vi kom till hotelet kl 02,30 och jag kan säga att dom flesta somnade nog ganska fort. Bosse hade nog inte sin bästa dag när det gäller kaffe. Hanna bryggde en kanna innan vi åkte från borgen. Bosse lyckades bränna både Hanna och Sanna med kaffe i två omgångar. Sen stannade vi i Tönnebro utanför Gävle för mat. Bosse tog med sig pumptermosen in och frågade om dom kunde fylla termosen och det gjorde dom. Så när vi har åkt en bit så hördes det ett kras och vad hände jo termosen rasade ner på golvet. Och ni kan ju gissa vad som hände jo det var kaffe och glas på hela bussgolvet. Det vart 5 filmer på vägen upp. Filmlistan kommer senare så ni får se vad vi sett för filmer under resan. Kan meddela att det är fint väder i norrland ,solen skiner.Jag vet inte hur temperaturen är har inte sett någon termometer.Bosse,Yani och Micke har en genomgång om hur dagen ser ut. Det är friaktiviteter under dagen gemensam lunch kl 14,00. Avfärd till hallen kl 15,10. Match start kl 18,00 så jag kommer att återkomma under dagen.


TACK FÖR MIG

Ovido - Quiz & Flashcards