Alla inlägg den 1 september 2007

Av Patrik - 1 september 2007 22:04

LIVERPOOL-DERBY 6-0 Det kallar jag ren överkörning.Såg matchen på canal plus i dag mer propaganda fotboll får man leta efter.Men så ligger Derby sist i ligan oxå.Så det kanske inte är en sån värdemätare ändå.Men det var en rolig match att kolla på iaf.Liverpool har startat ligan mycket bra denna säsong.Tror och hoppas att dom tar hem ligan i år men det lär bli tufft.Det kommer nog att stå mellan man u chelsea och pool tror jag.Men det är fan pools tur att vinna ligan i år.I morgon fortsätter Änglarna sin väg mot sm guldet då dom möter BP på ullevi.Allt annat än vinst är omöjligt spelar dom som dom gjorde mot Halmstad i vecka så är jag inte orolig.Rönnby vann sin första Dm match i dag mot Aros med 3-1 i morgon så väntar en tuff match mot forsby kl 10.00 i borgen.JAG ÖNSKAR TJEJERNA LYCKA TILL det är rönnby`s div 2 lag som spelar Dm.      

Av Patrik - 1 september 2007 09:08

Jag var ute i cybervärlden och läste lit på andras bloggar.Jag läste Knodd`s blogg jag har hans blogg länkad.Han skriver lite om länets lag som spelar i div 2 och div 1 på herr sidan.Sen kommer han till Rönnby och då skriver han så här. Rönnby damer i all ära men enda gången dom drar lite folk är under slutspel tyvärr det är inte lika roligt att titta på daminnebandy.Har man den inställning som Knodd har till daminnebandy så är det ju inte konstigt att vi har lite folk på matcherna.Tycker själv att det är mycket roligare att kolla daminnebandyn men jag kollar på herrinnebandyn oxå.Jag går och kollar på Vib`s matcher i den mån jag hinner.Vad beror det på att daminnebandyn har så lite publik då!Ja den kanske inte marknadsförs lika mycket som herrinnebandyn och innebandyn för damer syns inte utåt lika mycket som herrarna.Tycker att daminnebandyn i västmanland har fått ett uppsving i media.Och det kan vi väl tacka Rönnby för.Tycker det är lite synd att Vlt inte skriver något om innebandyn i Sala,men dom har ju en egen tidning.Daminnebandyn bjuder på mycket bra spelare och ett roligt spel.Har man en inställning till att daminnebandyn är tråkig att titta på varför kommer man då och tittar när det är slutspel.Jo för då går alla andra och kollar.Tänk om alla kom när det är vanlig serielunk tänk att ha 700 pers i borgen mot Boden tex.Det kommer nog inte att hända om det inte är en semifinal.Nej Västeråsarna är riktiga medgångssupportrar.Går det bra för lagen så kommer folket går det dåligt stannar folket hemma.Nej kom och stöd Rönnby i vinter även om ni tycker mer om herr än daminnebandy vi behöver er.Sen har vi ju våran skara som aldrig missar en hemmamatch och alltid stödjer oss.Det tackar vi för!! Ni behövs!! Fortsätt  som ni gör.


TACK FÖR MIG

Ovido - Quiz & Flashcards