Alla inlägg den 23 september 2007

Av Patrik - 23 september 2007 19:44

I helgen så drog dom flesta lag frå Västmanland i gång med sitt seriespel.Alla förbundsserier från div 1 till div 2 startade och vi har ju några lag i Västmanland som spelar i dom olika serierna.Skall vi  börja med dom lag som spelar i Div 2 det är Surahammar,Mik Västerås och Kungsör.Dom 3 lagen spelar i samma serie och det betyder DIV 2 SÖDRA NORRLAND.Skall bli roligt med derby matcher i denna serie.Jag börjar med Sura som borta slog Ibk Årstagården med 2-3.Jag har för mig att Årstagården är nykomlingar i serien.Vad vet jag om Sura då ? Jo jag har en god vän som är sportchef i Sura och att dom har ett ungt lag och att dom har ett samarbete med Västerås Innebandy.Så Sura har några unga spelare från Vib samt några äldre spelare därifrån.Så jag sänder grattis till Sura för vinsten i helgen.


Och så har vi Mik Västerås som tog Tillberga's plats i div 2.Mik kvalade till div 2 men åkte på pumpen i kvalet mot just Årstagården tror jag att det var.Så då gick frågan till Tillberga som hade dålig organisation och ekonomi,om en ihopslagning av dessa två lag.Och så blev det,Det är väl bra att Mik har en bra blandning av spelare både gammalt och rutinerade spelare.Och dom skall ge stöd åt deras unga spelare laget.Tränas av en gammal elitseriespelare från den gamla klubben Tomasgården men har spelat i Vib  och Tillberga.Jonas Lundberg som han heter har ingen rutin som tränare på denna nivå men han har kunnandet det är frågan om det räcker.Matchen som dom spelade hemma i kväll förlorade dom med 4-6 mot Hagunda.


Kungsör vet jag inget om alls förutom att den gamle landslagsspelaren Jimmy Gunndstedt är spelande tränare där.Matchen dom spelade i helgen vann dom med 4-5 mot Ibk Aston.


Sen har vi ju div 1 herrar där Vib spelade mot Tullinge i lördag's och slog tillbaka dom med 4-6.Vib är ju oxå klara för kvarsfinal i ligacupen mot Warberg.Vi får väl se om vi får ett elitlag i superligan nästa år.Jag tror inte det ,tror att det är för tidigt att gå upp med detta lag.Men fel har man ju haft tidigare.


Div 1 västra damer där spelar Västerås Innebandy's damer och dom spelade mot Kumla som spelade i Elitserien förra året.Vib vann med 3-6.Kumla som åkte ur elitserien har ju tappat några tunga namn inför denna säsong.Man tappade Malin Sydner till Falun och man tappade Jessica Storm och Camilla Wahlsröm till Endre.Så dom får det nog svårt att ta sig tillbaka till elitserien.Tror inte att Vib's damer kommer till elitserien nästa säsong heller.


Och sist men inte minst så har vi Sala Silverstaden derras damer spelar i div 1 östra.Dom spelade mot Aik Ibf i helgen och vann den matchen.Däremot så tror jag att Silverstaden kan bli farliga i sin serie i år.Så vi får se om dom tar en plats i elitserien.Annars så vet jag inte så mycket om Silverstaden.Det jag vet är att det gick bra för dom förra säsongen.Vet inte vad dom har för nyförvärv heller men lycka till säger jag.


Vill barra avsluta med att säga ett stort GRATTIS till våra lag i Västmanland som vann i helgen och lycka till i seriespelet denna säsong.


TACK FÖR MIG     

Ovido - Quiz & Flashcards