Alla inlägg den 16 september 2007

Av Patrik - 16 september 2007 18:25

Som ni vet så spelade vi en träningsfight mot Dalen från Umeå idag.Matchen slutade 4-2 till tigrarna från Västerås.Det var en mycket bra match från våran del.Tycker att vi spelade och rullade ut Dalen stundtals av matchen.Då skall man veta att Dalen har spelat 3 matcher på 3 dagar,så dom var nog tunga i benen i dagens match.Men dom skapade inte så många farliga målchanser under matchen.Dom 2 målen som dom gör är på grund av 2 individuella misstag från oss.Siffrorna kunde ha varit 6-2 till oss om vi hade satt dom frilägen som vi skapade i matchen.Men annars så spelade vi mycket bra,vi tog ledningen med 1-0 efter 19,16 i första perioden.Lunkan gjorde mål efter ass från Hille.Hille är då Hillevi Carlsson för er som funderar på vem det är.I andra perioden så ökade vi på ledningen med 2-0 genom Lunkan igen ass Sanna.Målet kom efter 2,39,12,37 så får Hille en 2 minuters utvisning som Dalen gör mål på tiden är då 14,13.Efter 16,41 drar Dalen på sig en utvisning på 2 min och då var det våran tur att utnyttja detta pp och gör 3-1.Målet görs av Sanna efter pass från Lunkan.Vi fortsätter att rulla boll som vi kan och det ger resultalt efter 18,54 ökar vi på ledningen med 4-1.Målet görs av Karro ass Scheer perioden slutar 3-1.Tredje perioden skapade vi chanser men för dåligt fokus i avsluten.Det som händer är att båda lagen drabbades av varsin 2 min utvisningar.Dalen gör 4-2 målet efter 19,53.Summan av denna match är att det var skönt att få möta ett kvalificierat motstånd det behövde vi.Kan nog tro att det var en alldeles speciell match för våra tjejer även för Örjan som var tillbaks i Västerås.Men samtidigt så skall man kanske inte lägga för mycket fokus på resultaten i träningsmatcher.Det är ju inte nu man skall vara bra men det är ju alltid skönt att vinna.Nästa lördag så möter vi Endre från Gotland matchen spelas i Eskilstuna.Det kommer nog att bli en bra match så det är bara att träna på bra i veckan.Poängfördelningen i dagens match blev så här.


LUNKAN 2 MÅL 1 ASS

HILLE 1 ASS 1 ST 2 MIN UTV

SANNA 1 MÅL 1 ASS

KARRO 1 MÅL 1 ST 2 MIN UTV

SCHEER 1 ASS


SKOTT

RÖNNBY 39

DALEN 29


5 TIGRAR VILL JAG GE TILL HILLE


TACK FÖR MIG               

Av Patrik - 16 september 2007 00:01

Kl 21,10 ringde det på dörren här på landet,och vem stod där jo Örjan och Mulle.Mulle hämtade Örjan från Lövudden där Dalen bor under helgen,och sen kom dom och fikade.Mycket roligt att träffa ÖL igen vi snackade innebandy vad annars.Dom var här i 3 timmar ungefär vi snackade om litte annat oxå faktiskt.Dalen spelade 3-3 mot Täby i går lördag.Det sista ÖL sa innan han åkte var fixar du en termos kaffe i morgon som jag kan få.Själv klart så fixar jag kaffe. Nu säger jag GOD NATT.


TACK FÖR MIG         

Ovido - Quiz & Flashcards