Direktlänk till inlägg 21 oktober 2007

RÖNNBY-DALEN

Av Patrik - 21 oktober 2007 20:01

Då var denna match till ända och denna innebandyhelg.Matchen i dag var det nog många känslor i både från tjejerna i Rönnby och Dalens tränare Örjan.


Första perioden var nog ganska jämn när det gäller målchanser.Spelet böljade fram och tillbaka Tigrarna tog ledningen efter 6.38 målskytt var Lunkan ass från Bagge.Det var ett frislag framför mål som resulterade detta mål.Efter 12,42 så ökar Lunkan på ledningen med 2-0 även då från ass av Bagge.Efter 17,20 så får vi en straff som Lunkan missar.Och genom att Lunkan missade den så fick Dalen en 2 min utvisning.Under dom 2 minuterna så skapar vi inte så mycket.Tycker att vi spelar runt bollen bra men vi kommer inte till några farliga avslut.När vi går in i den andra perioden så kommer Dalen ut som ett nytt lag.Dom har mer fart i benen och dom dominerar bollinehavet stort.Eriksson drar på sig en 2 minuters utvisning efter 7,52.Vi reder ut denna utvisning Dalen skapar inte så farliga chanser under denna period.Men just när vi har klarat av utvisningen så slappnar vi nog av och tänker fan vad skönt.Så vi är inte på tårna när Dalen gör 2-1 efter 10,03 alltså 11 sek efter att vi blivit fulltaliga.Resten av perioden var ett stort ställningskrig ute på banan.7,11 i den tredje perioden så gör Dalen 2-2 det var nog ingen som fattade hur bollen gick in i mål.Men mål blev det iaf ett riktigt skitmål men dom räknas ju dom oxå.Men vi gör 3-2 efter 12,33 Lunkan gör sitt tredje mål för dagen ass från Sanna T.Och alla som vet så coachar  ju Örjan sina lag ganska hårt i  båset och mycket riktigt så gör han det i dag oxå.Örjan tar time out efter 15,36 nu tar han målvakten som han bukar göra.Och mycket riktigt så plockar Örjan keepern efter time outen.Och det ger utdelning efter 16,38 då Dalen's Anna Renström gör 3-3.Ännu ett lyckat drag av Örjan det är ju roligt om man står i samma bås men inte när man är motståndarbåset.Men vi ill ju inte ge upp denna match och det ville inte Sanna T göra heller hon gör det avgörande målet 18,51 ass från Lunkan.Vi vinner matchen kanske rättvist trots allt men personligen så måste man hålla igen sin glädje när man möter en mycket god vän.Glad får man vara men man måste även visa respekt till sina vänner annars så försvinner vännerna ganska snabbt.


STATISTIK FRÅN MATCHEN

LUNKAN 3 MÅL 1 ASS

SANNA T 1 MÅL

BAGGE 2 ASS


SKOTT

1 PERIODEN 17-3

2 PERIODEN 5-8

3 PERIODEN 10-9

SUMMA 32-20


PUBLIK 267 ST


TACK FÖR MIG  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik - 18 september 2008 18:48

Hej på er alla läsare.Jag tänkte bytta blogg.Tänkte förnya mig litte .Hoppas att ni följer med till min nya blogg och fortsätter att läsa den där.Här kommer länken till den. http://materialare.blogspot.com/   TACK FÖR MIG ...

Av Patrik - 18 september 2008 09:30

Äntligen så börjar mina Änglar att vinna igen.Men tyvärr så är det försent man har ju ingen chans på guldet iaf.Men det är skönt att man kan köra över Halmstad med 3-0 på hemma plan.I helgen så är det final i svenska cupen och match mot Kalmar FF.Hop...

Av Patrik - 17 september 2008 17:20

Inte är det roligt att vara sjuk och ligga hemma.Men vad skall man göra det är bara att gilla läget.Har kollat på en film nämligen VARG det är en svensk film med Peter Stormare.Filmen var okej tycker jag.I kväll så börjar hockey allsvenskan.Vik börja...

Av Patrik - 17 september 2008 10:30

1. PIXBO 2. IKSU 3. BALROG 4. ENDRE 5. RÖNNBY 6. FALUN 7. DALEN 8. KAIS MORA 9. TÄBY 10.HUDDINGE 11.ÖVIK 12.ENGELHOLM 13.KARLSTAD 14.VÄSTERÅS   Detta är min egna tabell efter den sista matchen i serien.   TACK FÖR MIG ...

Av Patrik - 17 september 2008 09:29

Vilket skit nu blev man sjuk också.Ont i huvudet ont i halsen och feber.Så nu är det bara att ta det lungt innför helgen så man blir frisk och kry.   TACK FÖR MIG     ...

Ovido - Quiz & Flashcards