Direktlänk till inlägg 29 oktober 2007

ENDRE-RÖNNBY

Av Patrik - 29 oktober 2007 17:10

Efter matchen mot Täby så drog vi till Nynäshamn för att kliva på färjan till fårskallarnas ö.Jag vill tacka Endres  tränare Jocke för tändvätskan.Han hade nämligen skrivit på Endre's hemsida att vi spelade tufft och hårt nästan till gränsen brutalt.Men jag undrar vilket lag som spelade på gränsen till brutalt i söndagen's match det var inte vi iaf.Så jag tycker att man skall tänka sig för vad man skriver innan en match.Men tack Jocke för att vi fick tändvätska till matchen iaf.Nu skall vi gå till matchen.


Matchen började inte bra för våran del Endre tar ledningen med både 1 och 2 noll.5,29 gör dom 1-0 sen gick det inte en minut så gör dom 2-0 efter 6,24.Men vi jobbade på som ett lag och vi fick utdelning efter 6,51 Anna Vartiainen gör mål ass från Karro.Vi trummar på med vårat spel och kvitterar efter 9,57 mål av Sanna T ass från Scheer och det målet gjorde vi pp spel eftersom Endre drog på sig en utvisning efter 8,17.Vi är klart  bättre lag än vad Endre är.Vi tar ledningen med 2-3 då Lunkan gör mål efter ass från Sanna T.Vi spelar då en otroligt bra innebandy under denna period.Ökar på ledningen med 2-4 målet görs av Stålis ass från Karro.Efter 17,10 drar Endre på sig ytterligare en 2 minutare.Det pp spelet så skapade vi inte någon rejäl chans.Men vi slappnar av i slutet av perioden då Endre kan reducera till 3-4 efter 19,47 mycket onödigt mål.Den andra perioden kom Endre ut som ett nytt lag och började stressa oss i våra uppspel.Och efter 6,25 så får Endre spela pp och det utnyttjar dom 4-4 efter 6,42.Sen trummar dom på och vi står för misstagen.5-4 gör dom efter 7,33.Men vi hängde inte läpp för det vi krigade in 5-5 målet efter 15,37 det är Stålis som gör mål utan ass.Endre tar ledningen i slutet av perioden rättare sagt 19,11 då vi släpper in ett onödigt mål igen i.Tredje perioden ville vi stämma i bäcken och kvitterar till 6-6 då står klockan på 1,27.Stålis gör ännu ett mål utan ass.Endre fortsätter att tokstressa oss men vi spelar lugnt och behärskat.7,42 tar vi ledningen 6-7 görs av Bambi ass från sin Hallstapolare Scheer.8,09 får vi en 2 min utvisning men Endre skapar inget i pp spelet.Ganska ofarliga i den perioden.17,06 tar Endre time out och dom plockar keepern.19,10 gör Lunkan 6-8 i öppen kasse ingen ass på det målet.Endre får ett tröstmål 19,52 så matchen slutar mycket rättvisst med seger för oss med 7-8.


TACK FÖR MIG

 
 
Ingen bild

Göran N, Endre

29 oktober 2007 21:47

Trist at du kallar oss för fårskallar! Låg nivå tycker jag

 
Ingen bild

MN

30 oktober 2007 10:44

Tja Peo, grattis till allsvenska guldet, Ps. Bollen var aldrig inne mot AIK, men vad spelar det för roll nu! Ds.

Grattis till starten på serien också med puffrorna, fan va nice...kul. Tänkte komma och kika nån match, om man är välkommen.

Ha det bra....hälsa alla!

//Martin

 
Ingen bild

ojojoj

1 november 2007 08:53

Jag har svårt att tro att det var Er han kallade fårskallar.Men vill man ta det personlit så får man väll göra de om man vill.(kommentaren till Göran N)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik - 18 september 2008 18:48

Hej på er alla läsare.Jag tänkte bytta blogg.Tänkte förnya mig litte .Hoppas att ni följer med till min nya blogg och fortsätter att läsa den där.Här kommer länken till den. http://materialare.blogspot.com/   TACK FÖR MIG ...

Av Patrik - 18 september 2008 09:30

Äntligen så börjar mina Änglar att vinna igen.Men tyvärr så är det försent man har ju ingen chans på guldet iaf.Men det är skönt att man kan köra över Halmstad med 3-0 på hemma plan.I helgen så är det final i svenska cupen och match mot Kalmar FF.Hop...

Av Patrik - 17 september 2008 17:20

Inte är det roligt att vara sjuk och ligga hemma.Men vad skall man göra det är bara att gilla läget.Har kollat på en film nämligen VARG det är en svensk film med Peter Stormare.Filmen var okej tycker jag.I kväll så börjar hockey allsvenskan.Vik börja...

Av Patrik - 17 september 2008 10:30

1. PIXBO 2. IKSU 3. BALROG 4. ENDRE 5. RÖNNBY 6. FALUN 7. DALEN 8. KAIS MORA 9. TÄBY 10.HUDDINGE 11.ÖVIK 12.ENGELHOLM 13.KARLSTAD 14.VÄSTERÅS   Detta är min egna tabell efter den sista matchen i serien.   TACK FÖR MIG ...

Av Patrik - 17 september 2008 09:29

Vilket skit nu blev man sjuk också.Ont i huvudet ont i halsen och feber.Så nu är det bara att ta det lungt innför helgen så man blir frisk och kry.   TACK FÖR MIG     ...

Ovido - Quiz & Flashcards