Alla inlägg under september 2007

Av Patrik - 13 september 2007 20:53

På lördag kommer jag att sitta klistrad framför tv:n kl 16,00.Då möter nämligen Änglarna - Elfsborg på Ullevi.Tobbe Hysen gör debut i Änglarna efter sitt Englandsäventyr.Skall bli skoj att se honom i svensk fotboll igen.Det ser ut att bli över 30.000 på ullevi och en stor folkfest.Det är nu det gäller för Änglarna att prestera den fotboll dom kan spela.För nu går tåget och det gäller att haka på den sista vagnen,om man skall vara med och slåss om sm-guldet.


Jag läste på Aftonbladet att Mclaren för böta 672 miljoner för sin spionskandal.Men vart fan finns dessa pengar det är ju fan hur mycket pengar som helst.Men vart finns pengarna?


TACK FÖR MIG   

Av Patrik - 13 september 2007 08:16

Jag håller med Palle,jag läste hans blogg nu på morgonen.Ligacupen drar i gång på fredag i västerås och ingen info på förbundets hemsida.Varför inte ha som Palle skriver lite intervjuver med respektive tränare om nyförvärv och lite gott och blandat.Klicka på veckans matcher på förbundets hemsida så får ni iaf matchtider.Sen finns dom på Vib's hemsida oxå.VisSerligen så är det vib som står för arrangemanget men lite intresse finns det väl från förbundet att skriva något på hemsidan.Tycker att det är lite intressant att Vib's matcher står på länken veckans matcher på hemsidan.Men att Rönnby har match på söndag mot Dalen kl 12 i c-hallen står inte.Men det är ju bara ett damlag och kanske fel förening man vet ju aldrig.Nej lite mer intresse om våra förbundslag på hemsidan.TrotS allt så finns det ju flera lag än VIB OCH RÖNNBY i förbundsserierna.


Efter som jag har varit hemma från träningarna den här veckan så vet jag inte så mycket om vad som har hänt på träningarna.Det ända jag vet är att det är mycket sjukdomar i laget .Det är iof bra att det kommer nu inan serien.Vi får väl hoppas att alla är friska och krya till matchen på söndag mot Dalen.Jag snackade med Örjan i veckan dom åker från Umeå ikväll.Dom kommer att sova i Västerås för att på fredag åka till Botkyrka för spel mot Balrog.Efter matchen så slaggar dom i Stockholm spelar mot Täby på lördag.Åker till Västerås och sover där efter Täby matchen spelar mot oss på söndag.Så det blir några timmar i bussen för Dalen.


TACK FÖR MIG      

Av Patrik - 12 september 2007 08:35

På fredag så börjar ligacupen i innebandy.Det kommer att spelas i Västeråshallen på fredag och i borgen på lördag och söndag.

Fredag 14 September  Västeråshallen

Kl 18.00 Västerås IB - Storvreta IBK

Kl 20.30 IBF Falun - IBK Dalen

******

Lördag 15 September  Kristiansborghallen

Kl 13.00 Storvreta IBK - IBK Dalen

Kl 16.00 Västerås IB - IBF Falun

******

Söndag 16 September  Kristiansborgshallen

Kl 11.00 IBF Falun - Storvreta IBK

Kl 14.00 IBK Dalen - Västerås IB


Jag tror att tabellen kommer att se ut så här efter söndag


1:IBK DALEN

2:IBF FALUN

3:VÄSTERÅS IB

4:STORVRETA IBK


Nu har pixbo's tränarduo get sig in i diskussionen om domarna.Dom påstår att Iksu har seglat mot finalen 3 år i rad pga domarna.Dom menar att domarna blåser för minsta närkamp i elitserien och i slutspelet.Och då menar pixbo's tränar duo att Iksu vill sätta mer press på domarna genom att hävda att dom skall blåsa mer.Tycker att Kristina Landgren Carlestsam och Johan Fredriksson,är lite fel ute som vill påstå att det är domarnas förtjänst att Iksu har nått final 3 är i rad.Jag menar  så mycket som dessa elittjejer tränar under säsongen så tror jag inte att det är domarnas förtjänst att man når final.Hör ni inte hur dumt det låter själva.Så om Pixbo går till final  denna säsong så får dom väl tacka domarna för det är väl dom som har spelat Pixbo till final  i så fall.


TACK FÖR MIG    

Av Patrik - 11 september 2007 08:57

Jag kollade på Tyskland-Argentina i dam vm i fotboll igår.Jag ligger nämligen hemma och är sjuk igen.Och matchen slutade med vinst för Tyskland med 11-0.Jag fattar inte att det blir så stora siffror i ett vm,det skall inte få hända.Det är vm vi snackar om tycker det är alldeles för stora siffror i ett mästerskap.Det händer i innebandy vm oxå det är ju ingen utveckling av idrotten.Iof så har det ju alltid varit så kolla på hochey när sovjet hade sitt super lag.Det var ju inte många gånger som dom förlorade,och oftast så vann dom ju med 2 siffrigt.

Det pågår en debatt om domarna som dömer dam matcherna i elitserien.Det är tränarna Magnus Eriksson (BALROG) Örjan Lindberg (DALEN) Kimmy Dalbjer (FALUN) Curt Söderström (IKSU) dessa herrar hade långtgående planer på att göra en skrivelse till förbundet ang domar nivån.Men det rann ut i sanden men dom har ett nytt datum där dom vill träffa domar kåren och ta en diskussion.Tycker det är ett bra initiativ av dessa herrar.Domarnivån är inte bra ute i landet det är aldeles för ojämn.Det är likadant när man är ute och spelar cuper vill man ha ditt elit lag från elitserien och div 1,då måste man oxå ta ditt förbundsdomare.Det går inte att ha distriksdomare det blir fel nivå.Sen måste vi ledare hjälpa till oxå vi kan inte stå i båsen och argumentera varje avblåsning domaren gör.Även om vi tycker att det är fel.det blir ju inte bättre för att vi står i båset och skriker på domaren.Det är en stor domar brist i sverige så vi kanske skall vara rädda om dom som vill fortfarande.Men en träff med domarna och snacka igenom nivå tycker jag är bra.Vi får väl hoppas att nivån blir bättre och att vi ledare blir bättre i båsen den kommande sässongen.


På söndag spelar vi mot Ibk Dalen i c-hallen kl 12.00


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 9 september 2007 21:14

I dag så träffade och snackade jag med tv profilerna Tobbe och Mats från tv programet I EN ANNAN DEL AV KÖPING.Vilka härliga männinskor detta är tänk om alla hade deras livsglädje.Jag bara älskar dessa personer.Har även hört att Tobbe är Bagges idol undrar om det stämmer??


Vi spelade kvarstfinal mot Forsby och vann kommer fan inte ihåg hur mycket det blev men vi vann iaf.Semifinalen spelade vi mot Köping och vann med 6-1 detta Köpings lag kommer att utvecklas och kommer att bli bra framöver.Finalen spelade vi mot Järfälla och det vart en jämn tillställning.Äntligen fick vi möta lite motstånd under denna cuphelg.Vi tog ledningen med 2-0 ganska snabbt i första perioden.Men Järfälla ville något annat och gick up till 2-2.Vi tog ledningen med 3-2 Järfälla hämtade up det oxå till 3-3.Vi spelade ut Järfälla stundtals men vi hade inte fokus på avsluten.Men vi lyckades ta ledningen med 4-3 men dom kvitterade när det var drygt 4 minuter kvar av matchen.Matchen gick till sudden och där så avgjorde Anna Vartiainen med 5 sek kvar av sudden.Så vi vann sverige spelen och fick en check på 7500 kr det tackar vi för.Tycker inte denna helg har gett oss så mycket med tanke på lagen som har varit med och dom som vi har mött.Men vi fick ju revansch från finalförlusten mot Forsby förra året. Vill även tacka våra TROGNA supportrar som stöttar oss i vått och torrt.


TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 8 september 2007 21:22

Vi skulle möta Katrineholm i sverige spelen idag,men dom hade dragit sig ur.Så dom fixade ett nytt lag och det var Mik västerås.Jag visste inte om att dom har ett damlag men det har dom.Kommer till Kungsör och mik's tränare säger kan ni ta det lite lungt när vi spelar.Vaddå då frågade jag och till svar fick jag vi är bara 8 tjejer.Okej tänkte jag är det inte bättre att tacka nej till matchen om man inte får i hop folk.Och hur gick matchen då jo vi vann med 41-0.Vi gjorde alltså 1 mål i minuten om man räknar ut ett snitt.Är det skoj för tjejerna i mik att spela en sådan match skulle inte tro det.Tycker att ett sånt lag inte behöver spela alls.Vad är det för utveckling på innebandyn.Här pratar vi om att daminnebandyn skall utvecklas och det gör det inte med såna lag.Tycker att startfältet är under all kritik i sverige spelen nu kanske jag inte skall säga för mycket.Vi skall ju faktiskt spela kvartsfinal i morgon vet inte vilka vi möter.Vi kanske åker ut i kvarten man vet aldrig.Men jag tycker att skall man ha en turnering så måste man locka mer elitlag och div 1 lag.Ja det är pinsamt att det blir sådana stora siffror i matcherna.Sen spelade vi mot Årsta i sista gruppspelsmatchen och den vann vi med 12-0.Efter gruppspelet har vi en målskillnad på 60-1 under all kritik det skall inte få hända att det blir så stora siffror efter 3 matcher.


TACK FÖR MIG             

Av Patrik - 8 september 2007 08:59

Det vart en komfortabel vinst i går kväll mot Kungsör med 7-1.Jag ber om ursäkt att jag inte skrev något i går kväll när jag kom hem men jag var så trött att jag inte orkade.Jo vi spelade mot Kungsör i går och vann med 7-1 det var väl ingen match som gick till historien.Det är inte lätt att spela mot ett lag som backar hem med allt folk.Men det var kattens dans med råttan.Skulle det ha varit hockey så skulle dom inte behövt spola isen på deras planhalva.Matcherna spelas 2 x 20 minuter rullande tid.Så det ger inte så mycket att spela sådana tuneringar tycker jag.Man vill ju spela riktig match tid 3 x 20 minuter.En sådan tunering skulle ge mycket mer.I sverige spelen så är det väl inte så mycket lag man känner igen men det ger ju något i benen att spela.Katrineholm har dragit sig ur tuneringen och blivit ersatta av Mik Västerås som spelar div 2 innebandy i Västmanaland.Jag visste inte ens om att Mik hade ett damlag så vi får väl se vad det blir av den matchen.Skulle inte förvåna mig om det inte blir 2 siffrigt i denna match men vi får väl se.Agnes Trolte våran back skadade sig när det var ungeför 3 min kvar av den 1 perioden.Hon skadade sitt höger knä men vi får hoppas att hon kan spela vidare under helgen.Agnes blev nog väldigt chockad av den smäll hon fick.Så vi får väl se hur det står till med henne idag.Vi har samling kl 11,15 vid borgen för avfärd mot Kungsör.Så det blir en heldag och kväll i världs metropolen Kungsör,Min fru har gjort pastasallad som vi skall ta med oss och vi har barnen i helgen.Poäng fördelningen från Kungsör's matchen blev så här.


LUNKAN 3 MÅL 1 ASS

SANNA   2 MÅL 1 ASS

KARRO   1 MÅL

STÅLIS   1 MÅL

ANNA                2 ASS

LINN                 1 ASS

SEN VILL JAG GE AGGE 5 TIGRAR FÖR MATCHEN I GÅR


Vill tacka HÖVDINGEN från Hallsta för en mycket bra spelar presentation i torsdag's.Vi hade ju en förenings kväll då vi  även presenterade årets trupp och med lite intervjuver men spelarna.Kul att det var så mycket folk i borgen under torsdag's kvällen.Roligt att vi kan samla alla lag plus föräldrar till en sådan kväll.


TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 5 september 2007 21:50

Allt rullar på som vanligt med träningarna.Det var bra fart på träningen i kväll.Tror att vi börjar hitta kedjeformationerna till säsongen.Bambi har fortfarande ont i ryggen och Majsan är i New york i Amerikatt.Vad hon gör där vet jag inte.Annars ser alla pigga ut inför helgens bravader i Kungsör.Och i morgon så är det ju förenings kväll i borgen.Snackade med Örjan i dag och allt flyter på bra i Umeå.Dom har nästan kommit i fas i huset som dom skall bo i under tiden i Umeå.Jag kollade faktiskt på idol i går och jag måste bara få skriva vilka människor det finns.Man sitter ju och as- garvar åt dom.Måste man vara med i tv för att visa hur dålig man är på att sjunga helt otroligt vad vissa är apdåliga.Har man ingen självkänsla undrar jag.Imorgon så tränar vi sista gången inför fredagsmatchen mot Kungsör.Det känns att vi bara blir starkare och starkare så jag tor att vi kommer att vinna ganska övertygande mot Kungsör på fredag.Men man skall aldrig säga för mycket ,det kanske jag redan har gjort.Man blir aldrig bättre än vad man gör sig och det gäller även lagspel.Nu börjar hösten att komma till Västerås och det blir mörkare och mörkare tidigt på kvällarna.Fy fan för vintern vore det inte för innebandyn som har sin säsong på vinterhalvåret så skulle mn nog gräva ner sig någonstans.Men man vet att när man kommer ner på träningarna så uppskattar tjejerna det man håller på med.Det är tjejerna som gör att man klarar av vintern.Jag vet inte hur många av tjejerna i laget som läser min blogg men jag vill tacka er för att jag får chansen att var en del av er,och Rönnby ibk.


TACK FÖR MIG

Ovido - Quiz & Flashcards