Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Patrik - 6 februari 2008 16:57

Rönnby kan tvingas spela hemmamatch borta
Kampen om de tre första platserna i innebandyns elitserie avgörs först i den sista omgången. Men då kan Rönnby tvingas spela sin hemmamatch på annan ort.
-Om vi inte får dispens måste vi göra det, säger klubbens sportchef Mikael Stenholt.

Den 8 mars spelas den sista omgången i damernas elitserie och Rönnby Tigers har hemmamatch mot Engelholm.
Risken är stor att det är först i den sista omgången som toppstriden i tabellen mellan Pixbo, Rönnby och Balrog avgörs.
Men matchen kan inte spelas i lagets ordinarie hemmahall Kristiansborgshallen.
För där är det SM i dans.
Den kan inte heller spelas i Västeråshallens stora hall - för där är det elitseriehandboll.
Rönnby är hänvisad till Västeråshallens C-hall - som inte är godkänd för elitseriespel.
-Vi söker dispens, men om vi inte får den kan vi inte spela här i stan, säger Mikael Stenholt - som förstås inte är nöjd med upplägget.

Så stod det i VLT i dag

TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 6 februari 2008 16:48

Så mycket gick Västerås stad i vinst med år 2007.Var kommer dessa pengar att gå.Mitt förslag är att bygga en ny innebandy hall i Västerås.Den hallen som övik har byggt kostade 16,5 miljoner.Säg att en hall i Västerås skulle kosta 20 miljoner.Då har man 208 miljoner kvar.Dom pengarna går väl till höjda löner för dom som tjänar mycket pengar redan.Lägg litte pengar på dom som bor på gatan och inte har någon stans att bo.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 6 februari 2008 10:21

Ligger hemma och är sjuk.Ont i varenda led i kroppen snuvig,ont i huvudet.Hur kul är det då.Inte så kul faktiskt.Hoppas att jag kan åka med i helgen på matcherna.Men känner jag mig så här så går det inte.Det är så typiskt att man skall bli sjuk.Kände av detta redan i måndags men jobbade måndag,tisdag.Men vem är det som tackar dig om du går och jobbar om du är sjuk det är ingen.Min chef ville att jag skulle gå hem vid lunchen i går.Men jag sa att om jag ändå är här nu så kan jag jobba hela dagen med.Men till slut så säger kroppen till att nu funkar det inte längre.Och där är jag nu inte roligt men så är det iaf.


TACK FÖR MIG    

Ovido - Quiz & Flashcards