Alla inlägg under oktober 2007

Av Patrik - 13 oktober 2007 15:04

När klockan slog 14,00 så gick vi och käkade lunch. Dom flesta åt pasta med skink och ostsås några käkade salsa tallrik. Nu när jag skriver detta så är det 35 min till samling tjejerna skall sitta i bussen 15,50 för avfärd till match arenan. Kan tala om att Micke Stenholt ligger i badet på hotel rummet just nu.Tror att han behöver mjuka upp lederna efter buss resan det har med åldern att göra.Jag återkommer senare under kvällen.Jag hoppas att ni sitter hemma i stugorn och följer matchen på nätet.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 13 oktober 2007 10:31

Då har man käkat frukost på hotel Malmia i Skellefteå.Buss resan gick bra upp hit, Leffe tog oss till Skellefteå utan problem. Vi åkte från borgen kl 16,00 i går.Vi kom till hotelet kl 02,30 och jag kan säga att dom flesta somnade nog ganska fort. Bosse hade nog inte sin bästa dag när det gäller kaffe. Hanna bryggde en kanna innan vi åkte från borgen. Bosse lyckades bränna både Hanna och Sanna med kaffe i två omgångar. Sen stannade vi i Tönnebro utanför Gävle för mat. Bosse tog med sig pumptermosen in och frågade om dom kunde fylla termosen och det gjorde dom. Så när vi har åkt en bit så hördes det ett kras och vad hände jo termosen rasade ner på golvet. Och ni kan ju gissa vad som hände jo det var kaffe och glas på hela bussgolvet. Det vart 5 filmer på vägen upp. Filmlistan kommer senare så ni får se vad vi sett för filmer under resan. Kan meddela att det är fint väder i norrland ,solen skiner.Jag vet inte hur temperaturen är har inte sett någon termometer.Bosse,Yani och Micke har en genomgång om hur dagen ser ut. Det är friaktiviteter under dagen gemensam lunch kl 14,00. Avfärd till hallen kl 15,10. Match start kl 18,00 så jag kommer att återkomma under dagen.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 12 oktober 2007 08:52

Idag är det fredag och vi närmar oss en lång resa. Det är väl bäst att börja packa snart. Man vet ju inte om man skall ta med sig vinter jackan eller ej.Tar man inte med sig den så är det väl kallt som fan. Så den åker nog med.Jag skall försöka att uppdatera bloggen under resans gång, så ni som är hemma får lite info om vad som händer. Vi har ju inget internet på bussen eller så. Så det får bli från hotellet under kvällarna och efter matcherna. Jag hoppas att det skall bli en spännande resa för er som är hemma oxå. Så nästa gång jag skriver så sitter jag på hotellrummet i Skellefteå.Kommer att försöka att lägga in lite kort under resans gång.


TACK FÖR MIG

VLT

Av Patrik - 11 oktober 2007 20:33

Reinitz förstärker Rönnby
Jakten är över. Äntligen har svenska mästarna Rönnby Tigers signerat en tränare till. Brevid Bosse Hägglöf kommer Janne Reinitz att jobba.
- Jätteroligt, säger ordföranden Lena Andgrim till vlt.se

Efter VM-guldet i våras fick 41-årige Janne Reinitz beskedet att han inte fick fortsätta som assisterande landslagstränare.
Snacket gick att han skulle ta över Rönnby Tigers efter Örjan Lindberg - men det blev inte så eftersom han inte fick ihop det med jobbet.

Men i går, efter månader av sökande, tackade han ja - och kommer från och med nästa onsdag tillsammans med Bosse Hägglöf att leda de svenska mästarna.
- Janne och Bosse kommer att leda Rönnby ihop, säger Lena Andgrim ordförande.

TACK FÖR MIG

Av Patrik - 10 oktober 2007 21:34

Ja nu var det näst sista träningen inför helgens bravader.Vi tränar på som vanligt i morgon.Träningen i dag var inte coach Bosse  nöjd med.Efter träningen så fick puffrorna en rejäl läxa.Han menade på att alla inte går in och gör sitt bästa i två mål's spelet.På den här nivån så måste det smälla i alla närkamper .Det går inte och tro att man är någon läcker lax.Nej mer attityd på träningarna efterlyses.Vi kommer att åka med 18 spelare och 4 ledare till helgens matcher.Vi kommer att bo på hotell i skellefteå alla 3 nätter.Skall bli skönt att bo på hotell istället för vandrarhem.Så vi får se vad det blir av träningen i morgon.Skulle tro att det blir mycket 2 mål's spel på dom 2 timmar som vi tränar.


Västerås innebandy spelade mot Lillån från Örebro i kväll.Och Vib vann komfortabelt med 7-3.Det är synd att man inte kan gå och kolla när man själv har träning.Men jag såg på nätet att Vib gjorde 3 mål på 30 sek det måste ju vara något slags rekord.Men grattis till vinsten iaf.


Karlstad och Mora spelade i damernas elitserie i kväll.Och Mora vann denna match med 1-3.Kanske lite överaskande kanske.Men det är roligt att nykomlingarna tar för sig.Nej nu skall jag brassa lite kötbullar och mackisar ock käka lite.Det blir lite sen kvällsmat när man har varit på träningarna.


Ett litet scoop det är klart med en assisterande till Bosse nu.Det kommer att släppas i media i morgon.Mer kan jag inte skriva.Men denna person kliver på nästa onsdag.


TACK FÖR MIG      

Av Patrik - 9 oktober 2007 18:02

2-3 (0-0, 0-2, 2-1) mot Rönnby. Det är ett stort steg framåt för Karlstad IBF. Men: - Vi kan gå igenom hela säsongen med bara hedersamma förluster. Det är ändå poängen som räknas, suckar tränaren Mattias Westman.

På ena sidan: Karlstad IBF. Ett lag som både har föryngrats, förnyats och förtunnats jämfört med tidigare upplagor. På den andra: Rönnby IBK. Fjolårets svenska mästare med mängder av rutin och klass. Det ska egentligen bara kunna gå på ett sätt. Och: Det gjorde det. Men: Vägen dit var inte så lätt som Rönnby trott, inte heller så brant som många förutspått att den skulle bli för hemmalaget. De blåskrudade stod nämligen upp bra, och även om Västeråslaget var de som skapade de flesta chanserna höll KIBF jämna steg under första perioden. Då: - I andra vet jag inte vad som händer. Vi kommer helt fel, och det är där vi förlorar matchen, konstaterar nye tränaren Mattias Westman som har en poäng där. Efter 4.36 gjorde Susanna Tuominen 0-1 på ett distansskott. Efter 12.42 ökade Sara Stålberg på till 0-2. - Så får vi helt enkelt inte spela, fortsätter Westman. Sagt och gjort. Efter 2.37 knackade comebackande nytillskottet från Boden, Camilla Wijkström in reduceringen med en låg backhand. Tuominen kunde sedan öka på Rönnbyledningen än en gång. Det var dock ett mål som replikerades snabbt. 32 sekunder senare presenteade sig nämligen Jennie Dalgren för den 212 själar starka hemmapubliken i CAM Arena.Hon vet om att värmländskornas föryngring innebär ett utökat ansvar för henne. I lördags omsatte hon den insikten till verklighet. - Jag slog ett felpass, men fick tillbaka bollen. Då tänkte jag att det var dags att skärpa sig, så jag sköt in den istället, skrattar hon. * Du är ingen van målskytt.  - Nej, det brukar inte bli så många, men jag får börja med det i år. Nu räckte emmellertid inte den Grumsbördiga centerns fullträff till poäng. Trots ett visst KIBF-tryck i slutet orkade man inte ända fram. - Det känns surt. Vi hade en del chanser ett kvittera. Men, ja... Jennie Dalgren suckar. En sinnesstämning hon delar med Mattias Westman. - Hedersamma förluster existerar inte. * Men sett till er bleka försäsong, föryngringen i laget och den tunna truppen måste det här vara ett fint kvitto att bära med sig? - Man kan säga såhär: Prestationsmässigt blir vi bättre och bättre.  Vi är på rätt väg. Tyvärr tog vi för dåliga avslut, i svåra lägen där vi var stressade. * Men det är inte mot lag som Rönnby ni ska ta era poäng? - Rent krasst är det nog så. * I nästa match väntar KAIS Mora... - Där har vi ett lag som kommer att kriga om strecket. En viktig match...

Av Patrik - 9 oktober 2007 16:21

Nu börjar man ladda mentalt för resan i helgen.Men man skall inte klagA mAn har ju valt detta själv.Jag läste i det nya magazinet att det finns dom som har det värre än oss när det gäller resor.Här är listan hur långt alla lag i dam liga åker per säsong.


1 ENGELHOLM 13162 KM

2 BODEN          12954 KM

3 PIXBO            11138 KM

4 SKELLEFTEÅ  10473 KM

5 DALEN            8923 KM

6 KARLSTAD      8905 KM

7 IKSU               8665 KM

8 ÖVIK              8491 KM

9 MORA            8354 KM

10 ENDRE         8340 KM

11 TÄBY            7713 KM

12 RÖNNBY       7586 KM

13 FALUN         7511 KM

14 BALROG      7256 KM


Alltså så här långt åker lagen under säsongen.Skulla vara roligt att veta vad kostnaderna blir om man slår ihop alla lagens resekostnader..Förstår ni varför jag vill bli av med några norrlansd lag.Tror att vi slipper ett av norrlandslagen nästa år nämligen Boden.Jag tror att dom åker ur serien tillsammans med Engelholm.


Magazinet har rankat dom 10 hetaste profilerna på dam sidan och Rönnby har 2 med på denna lista.Och dom 2 är Helena Lundqvist och Karolina Widar.


Som nr 1 har magazinet Helena Lundqvist och motiverar detta så här.

Urstark,målfarlig och kaxig mamma.Bäst när det gällde som mest i fjol.I sm finalen alltså.Var mästerlig och la in en iskall straff.Det nya affischnamnet som nu fått ett halvtidskontrakt.


Som nr 3 har dom Karro Widar och motiverar det så här.

Världens bästa spelare som dominerat i elitserien de senaste tre åren.Lagkapten i klubb och landslag.Brytsäker,passningsskicklig.Trötthet verkar inte vara ett ord hon känner till.


TACK FÖR MIG 


Av Patrik - 9 oktober 2007 05:26

Rekordet är slaget 145 st besökte min blogg det senaste dygnet.Jag vill tacka för det mycket roligt att så många har hittat till min blogg.


TACK FÖR MIG

Ovido - Quiz & Flashcards