Alla inlägg under oktober 2007

Av Patrik - 2 oktober 2007 16:32

I dagens VLT stod det om en episod som hände Riina för någon vecka sen.Jag är bara tvungen att skriva det som stod i VLT jag kommer att citera detta här nedan.


TUOMINEN NÄS(T)AN SÄNKT AV HAMMARE

Rönnby Tigers Katarina Tuominen har råkat ut för en arbetsskada som även kvalificerar henne till en plats i Hall of Fame för udda idrottsskador.Ekonomen Katariina träffades nämligen av en hammare på näsan när hon skulle flytta en bokhylla.Jag såg inte hammaren som låg på bokhyllan.Det låter som värsta historien,men jag träffades mitt på näsan.Jag var tvungen att åka till akuten där näsan syddes med ett par stygn.Det var tur att hammaren inte träffade ögat säger Tuominen som missade en träning på grund av olyckan.


Har lagkamraterna tråkat dig?

Någon har väl kallat mig för hammarn på träningen.


Ja så kan det gå.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 2 oktober 2007 05:04

Nu är det bara 4 dagar kvar till premiären.


Måste bara få såga tv4 för nya kamera vinkel.Hur fan kan man sända innebandy som filmas bakom mål.Det blir ju som att titta i en långpanna.Om man ny vill hitta nya tittare genom detta så kommer man knappast att få det.Själv så såg jag bara förlängningen av matchen mallan Dalen och Täby dom 5 min räckte för mig.Jag säger inte att man skall förnya saker men det måste ju vara till det bättre inte till det sämre.Detta är inte utvecklande för innebandyn så gå tillbaks med den gamla kamera vinkeln från långsidan.Och det var verkligen sterilt runt om arenan med dom svarta lakanen.Jag personligen saknar reklamen runt om arenan det liksom hör till idrott.Och vad har man för bratskille i studion då? Nej skärp er tv4 bättre kan ni.


TACK FÖR MIG       

Av Patrik - 1 oktober 2007 22:00

Då var Änglarna tillbaka i serieledning i allsvenskan igen då man besegrade Bajen med 3-0 i kväll.Jag var lite orolig inför denna match då man inte har spelat bra dom senaste matcherna.Men man bevisade att man kan vinna i pressade lägen.Det är starkt gjort se bara på Aik som tappade poäng mot Gais i går.Aik trodde kanske att det bara var att spela hem 3 poäng men så lätt är det inte.Men det gäller att vara fokuserad på det man gör.Änglarna har inte några lätta matcher kvar.Man har MFF,AIK och TRELLEBORG kvar att möta.Så det gäller att lägga all fokus på dessa matcher annars så vinner man inte.Som jag har skrivit förut BLOD SVETT OCH TÅRAR föder framgång FORZA ÄNGLARNA.


Och så till våran träning.Tjejerna sprang som vanligt innan träningen drog i gång i hallen.Träningen bestod mycket av övningar i kväll,men det blev även lite 2 mål's spel.Det var ett mycket bra tempo på 2 mål's spelet alla verkar ha fått fart på buggarna.Alla vill så djävla mycket nu när det närmar sig seriepremiär.Det börjar pirra lite i min mage oxå inför helgen.Detta har man väntat på sen vi började träna i hall i augusti.Men nu är vi snart där.Alla är hela och friska förutom Emma som har en kråka i näsan eller något liknanade.I morgon så tränar tjejerna i gymet sen tar vi an Borgen igen på onsdag.


TACK FÖR MIG     

Av Patrik - 1 oktober 2007 07:18

Nu har ned räkningen börjat 5 dagar kvar till seriepremiären.Och så är det måndag och en ny tränings vecka.Kommer skriva som vanligt i kväll efter träningen.Då får ni lite info om hur det ser ut i truppen inför helgen.


TACK FÖR MIG     

Ovido - Quiz & Flashcards