Alla inlägg under oktober 2007

Av Patrik - 5 oktober 2007 07:03

"Jag tror på SM-guld"
Rönnby Tigers SM-guld i våras var en överraskning för de flesta.
Men inte för Hillevi Carlsson, 21.
-Jag blev inte förvånad att de vann. Jag hejade på Rönnby i finalen, säger klubbens backförvärv från Boden.

"Landslagsklass"
Bodens tränare Suzanne Ahlman om sin förra lagkapten:
"Hon har utvecklats väldigt mycket under tiden i Boden och jag tycker att hon håller landslagsklass. Hillevi är fysiskt stark i en-mot-en-situationer och läser spelet bra. Men hon har även utvecklat sitt offensiva spel.

  

Hillevi Carlsson kommer från Jönköping. Hon är bara 21 år gammal men har redan hunnit med tre säsonger i elitserien. De två senaste för IBK Boden och dessförinnan med Jönköpingsklubben Östra SK.

Dock spolierade en korsbandsskada allt spel den säsongen.
-Det var en tung period, säger hon.

Örsta SK ramlade ur elitserien och för Hillevi Carlsson bar det av till Boden. En enkelresa på 131 mil.

Hur kommer det sig att du hamnade där?
-Jag ville satsa på innebandyn igen efter skadan. Dessutom kände jag tre tjejer från Jönköping som spelade i Boden, så på den vägen är det.

Förra året slutade Boden på tionde plats i elitserien och året innan blev det en femte plats i norrgruppen.

Är du nöjd med din tvååriga sejour i Boden?
-Jag hade inte så stora förväntningar när jag kom dit. Allt flöt på bra direkt och jag fick mycket speltid redan första säsongen.

Andra året var du lagkapten. Du hade ett stort förtroende trots din unga ålder?
-Först var jag assisterande och efter jul var jag ordinarie lagkapten. Det var många spelare som lämnade Boden inför förra säsongen och vi hade många unga spelare. Visst fick jag ett stort förtroende och jag har blivit en bättre spelare efter mina två säsonger i klubben.

Varför valde du att flytta till Västerås?
-Jag ville komma närmare hem till Jönköping. Jag började plugga till sjukgymnast under mitt sista år i Boden och nu kom jag in på Mälardalens högskola där jag ska fortsätta min treåriga utbildning. Det känns väldigt bra, säger Hillevi Carlsson som nyligen flyttat in i en etta på Gideonsberg.

Beskriv dig själv som spelare?
-Framförallt är jag en defensiv back som spelar enkelt och ganska fysiskt. Sedan har det även blivit mer offensivt spel på senare tid.

Vad tycker du klubbens backbesättning?
-Den ser stark ut och det är bra konkurrens. Vi kan spela på tre backpar i matcherna.

Hur ser du på Rönnbys trupp?
-Laget är hur bra som helst och vi har väldigt bra sammanhållning.

Tror du att klubben kan försvara SM-titeln?
-Jag tror på guld. Flera av tjejerna säger att laget ser starkare ut än förra säsongen.

På lördag är det premiär mot Karlstad. Där spelar två av lagkompisarna från Bodentiden, Malena Helmersson och Camilla Wijkström.
-Det blir roligt. Karlstad är ett lag vi ska slå, säger Hillevi Carlsson.

Detta är taget från dagens VlT för er som inte har eller läser VLT ute i landet.

TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 5 oktober 2007 06:39

Det går med vindens fart som Tomas Ledin sjunger.Som ni vet nu så är det bara 1 dag kvar till seriepremiären.Nu börjar fjärilarna i magen lägga puppor.Det står att vi skall spela i CAM ARENA i Karlstad.Men jag vet inte om den är färdig byggd än.Så vi får se vart vi skall spela.Det kanske blir Sundsta sporthall med parkettgolv.Man undrar ju om det blir någon ny hall i Västerås.Vi skulle verkligen behöva en renodlad innebandyhall.Man har insett att det behövs innebandyhallar i Övik och i Karlstad.Jag kommer som vanligt att skriva ett matchreferat i morgon efter matchen mot Karlstad för er som inte kommer och kollar på matchen.Jag tror att vi kommer att få en liten supporterskara med oss till Karlstad.Hoppas att ni kan hjälpa oss fram till en seger.Örjan's Dalen har premiär i kväll då man spelar mot Övik önskar han lycka till.Nej nu skall man som vanligt bege sig till jobbet och avverka den sista arbetsdagen på denna vecka.Förmodligen så dyker jag in i kväll och skriver några rader.Ha en skön dag och njut av helgen som kommer.


TACK FÖR MIG           

Av Patrik - 4 oktober 2007 21:56

Fredag i morgon och sen är det fight på lördag.Träning i dag som gick i temat skoj och lek.Det var några övningar och 2 mål. Det var mycket ploj övningar.Framförallt för att tjejerna skall känna sig avslappnade och tänka på hur skojigt det kan vara.Tjejerna fick oxå sina resekläder från Salming färdig tryckta med nummer.Även vi i ledarstaben fick våra kläder.Matchstället kommer att bli färdigt i morgon.Brages håller på och trycker för fullt på ställen.Fick ett inlägg om att ställen var likt IKSUS det stämmer ganska bra efter som vi har samma leverantör.Så vi kommer att ha vitt bortaställ och svart hemmaställ.


Det inträffade en incident på träningen där Hille och Bambi krockade med varandra i en övning.Så Bambi slog i huvudet i Hilles näsa och huvud.Hille klarade sig bra, lite näsblod bara men Bambi fick en liten hjärnskakning.Bambi mådde illa och skulle åka hem till Scheer och sova hos henne.Vi pratade med våran läkare Lars och han sa att hon inte fick sova själv.Men hon skulle inte få sova förrän efter 4-5 timmar sa han.Hon skulle dricka mycket vatten så att hon fick gå upp och kissa under natten, då får man igång blodcirkulationen.Vi får se om hon kan spela på lördag vi får hoppas på det.Det var allt för mig i kväll.


TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 4 oktober 2007 21:51

Här kommer baksidan av borta stället som jag har lovat.

Av Patrik - 4 oktober 2007 06:11

God morgon!

Nu är det bara 2 dagar kvar till premiären.


Jag hade strul med servern i går så jag kunde inte skriva något i går kväll efter kl 23,00.Så jag skriver litte nu.Gårdagens träning var mycket bra.Vi hade en 5:a  från Aros med på tränigen.Det är bra att spela mot killar det smäller lite mer i närkamperna.Och så är det bra för målvakterna ,killar skjuter ju hårdare än tjejer.Så allt ser bra ut inför helgen.Tränar på i kväll som vanligt.


Vlt var nere på träningen och fotade alla tjejer plus oss i ledarstaben.Dom tog även lite kort under träningen.Så det kommer väl något repotage i tidningen inför premiären.Jag återkommer i kväll med info om träningen samt bild på baksidan av tröjan.


TACK FÖR MIG  

Av Patrik - 3 oktober 2007 22:27

Tjena alla läsare här kommer ett litet smakprov på den nya matchtröjan från Salming.De är den vita tröjan som jag kommer att visa.Men den är inte riktigt färdig än det är dom personliga sponsorerna som saknas.Men Brages kommer att trycka färdigt dom till lördagen's match.Men som sagt så kommer här ett smakprov på tröjan framifrån.Håll till godo baksidan kommer i morgon.


 TACK FÖR MIG

 

Av Patrik - 3 oktober 2007 07:19

Det närmar sig med stormsteg till premiären.Skall bli intressant och se vad som kommer att hända i dag.Med min otur så är det väl något som händer.Träning i kväll och som vanligt så får ni en lägesrapport när jag kommer hem.Nej skall ta och fara till ännu en härlig arbetsdag.Ha en underbar dag alla bloggenläsare.


TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 2 oktober 2007 18:36

Först så flyttar man in i en lägenhet och får vattenläcka i vardagsruMmet.Sen skulle jag och min fru tvätta i tvättstugan i kväll.Vi gick till tvättstugan och slängde i tvätten där bla mina arbestkläder låg.Sen gick vi in och brassade käk när vi hade ätit så tog jag disken och frun tvätten.När hon kommer tillbaka så säger hon att det måste vara någon som pissar på oss.Vaddådå  frågade jag.Och vad slänger hon upp på köksbordet då? jo min mobiltelefon och den har blivit tvättad.Och när fan skall turen vända då tänkte jag.Den får gärna vända på lördag med 3 poäng mot Karlstad.Nu orkar jag faan inte med flera motgångar.


TACK FÖR MIG     

Ovido - Quiz & Flashcards