Alla inlägg den 8 mars 2008

Av Patrik - 8 mars 2008 22:21

Så här spelas kvartsfinalerna i damernas slutspel.


BALROG-MORA

IKSU-DALEN

PIXBO-FALUN

RÖNNBY-ENDRE

Det blev som jag trodde att vi skulle få Endre.Vi kommer att börja hemma den 16 mars i borgen.Match två spelas på Gotland på skärtorsdagen.Blir det en tredje avgörande match så spelas den i borgen anandagpåsk.Dagens match mor Engelholm var det väl inget snack om.Vi vinner med 8-4.Stundtals spelar vi en riktig bra innebandy.Karro widar var febersjuk och avstod dagens match.Emma Widar i kassen var riktigt bra.Anna Sjögren har ju bara tränat en gång efter sin sjukdom.Skulle någon ha pris som bästa spelare i dagens match så skulle jag ha valt Bagge.Nu blev det Malin (bambi)Hansen som fick priset.Hon var ju iof inte dålig hon heller.Tycker att vi visade i dagens match vilket tempo vi kan ha i spelvändningarna.Nu tar vi nya tag mot kvartsfinalspelet.


Jag skulle vilja tacka Kenneth och Martin från vib event för hjälpen med ljuset vid introt.Ni kan gå in på Kenneth's blogg och kolla på bilder från olika matcher.Värt ett besök här är länken.   

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.1625903


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 8 mars 2008 10:22

BLACKBURN

1-2-3

FULHAM

0-1


LIVERPOOL

0-1-2

NEWCASTLE

0-1


READING

1

MANCH C

0-1-2-3


BARNSLEY

0

CHELSEA

2-3


TACK FÖR MIG


Av Patrik - 8 mars 2008 09:37

Dagens match är betydelselös för oss och Engelholm. Men det är klart att vi spelar för att vinna matchen. Som jag har skrivit så spelas matchen i Bombardier arena (a-hallen). Bombardier arena är gamla västeråshallen för er som inte viste det. Matchstart kl 16,00 så välkommna dit och kolla på matchen. En sån här match tycker jag att man skulle ha haft fri entre för alla som kommer och kollar. Tror inte att det blir så mycket folk på läktaren idag. Vi får nog vara nöjda med 100-150 personer. Men skulle man ha haft fri entre så kanske det kommer mer folk. Det som är mest spännande är om Dalen eller Ö-vik går till slutspel. Det skiljer bara 1 poäng dom lagen emellan. Dalen möter Skelefteå och Ö-vik möter Boden. Jag tror ju att båda lagen vinner sinna matcher och då går ju Dalen till slutspel. Men man vet ju inte det har ju skrällt till i serien flera gånger under resans gång. Kl 18,30 ikväll så kommer sportchefen att sitta i telefon möte med respektive folk från alla klubbar i elitsrien. Det är då lagen skall välja motståndare i kavrtsfinalerna. Balrog väljer motståndare först efter som dom vann serien. Sen väljer 2:an i serien motståndare. Det är inte klart vilket lag som blir tvåa. Det kan bli Pixbo eller Iksu. Efter som vi blir fyra i serien så får vi ta det som blir över. Som jag har skrivit tidigare så tror jag att vi får spela kvarsfinal mor Endre från Gotland. Svaret får vi ikväll runt 18,40 tiden.


Vsk orkade int ladda om batterierna till matchen mot Edsbyn i går kväll. Förlust med 7-2. Nu står det 2-1 i matcher till Vsk's fördel. Den fjörde matchen spelas i Västerås och ABB aren i morgon söndag. Hoppas att vsk kan bli klara för final i morgon.


Vik hockey besegrade Växjö med 6-2 på bortaplan. Det är play off spel som gäller för Vik. Returen går i Västerås i morgon tror jag. Det kan bli en rolig vår när det gäller idrotten i västerås.


VIK HOCKEY TILL KVALSEIEN

VIB'S DAMER KVAL TILLL ELITSERIEN

VSK BANDY KANSKE TILL SM FINAL

RÖNNBY TIGERS TILL SLUTSPEL.


Jag önska alla lag lycka till, till det som skall komma.


TACK FÖR MIG  

Ovido - Quiz & Flashcards