Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Patrik - 10 mars 2008 22:25

Vik Hockey lyckades vinna den tredjae matchen mot Växjö ikväll.Vik vann med 4-1 på hemma is.Nu väntar play off 2 för Vik.Man möter Borås på onsdag vinnaren av två matcher går till kvalserien.Det är allstå bäst av tre matcher Vik har fördel att spela två matcher hemma men börjar dock borta.Matchen sänds på tv sport.Jag kan ju inte se den eftersom det är träning på onsdag.Men man för väl ha radion på i skrubben.Imorgon skall det ju avgöras i Edsbyn vilket lag som går till sm final i bandy.Den matchen går ju oxå på tv och den skall jag iaf kolla på.Jag hoppas att Vsk kan knäcka Edsbyn i morgon i kyrkan som derass hall kalas.


Träningen ikväll då!

Som vanligt lite löpning för tjejerna.Sen in i hallen för några övningar sen två mål's spel.Det är ju ingen skillnad från någon annan träning.Det såg bra ut på två mål's spelet.Nu lägger vi all fokus på matchen som spelas på söndag i borgen kl 16,00.


Vib's damer börjar sin resa mot elitseriekval på fredag.Dom spelar mot södradal på hemmaa plan kl 20,00.Returen spelas på söndag.Vinnaren i den matchserien går till elitseriekval.


Köping börjar sitt kval till div 1 på lördag med match mot Linköping hemma.När returen spelas vet jag inte.Men jag önskar lycka till till bägge lagen.


På onsdag kommer det politiker till borgen för att titta på hur vi har det med golvet.Kanske har min och Jonnys insändare i Vlt hjälp till lite för att dom skall få upp ögonen.Det är herr Damsgaard som kommer ner till borgen och skall kolla.Du är varmt välkommen och titta på sopstationen k-borg.


TACK FÖR MIG  


     

Av Patrik - 10 mars 2008 07:27

Så kan man säga om Vsk's match mot Edsbyn igår.Gör man inte mål på sina chanser så är man inte värd att vinna matchen.Så många mål chanser som vsk missade igår tror jag att jag aldrig har set.Men det är en ny match i byn i morgon det är då det gäller att våga kliva fram som hjälte och våga göra det oväntade.Det kommer att bli en tuff match men det är nu man måste våga för att vinna.

Vik Hockey tog inte chansen dom heller.Förlust mot Växjö med 3-2.Ny match i kväll.Vinnaren i kvällens match för möta överrasknings laget Borås Hc.Borås som slog ut Björklöven i play off 1.

Träning i kväll,nu lägger vi fokusen mot söndagens match hemma mot Endre.Skall bli otroligt roligt att få gå in i slutspelet nu.Det kommer att bli otroligt jämna matcher mor Endre.Jag hoppas att Västerås innebandy folk kommer till borgen den 16/3 kl 16,00 för att heja fram tigrarna mot seger.Jag kommer tillbaka i kväll efter träningen med lite mer skrivande.Jag önskar er en trevlig och skön dag.


TACK FÖR MIG

Ovido - Quiz & Flashcards