Alla inlägg under februari 2008

Av Patrik - 13 februari 2008 17:10

Det här kan ni kalla tufft program.Läste i tidningen i dag om Sveriges spelschema i bandy vm.Det är ju så att dam bandy vam startade idag.Och Sveriges damer spelar sju matcher på fyra dagar.Det är tufft program.Tror ni att herrar skulle acceptera detta det tror ju inte jag.Det hade nog blivit ett jäkla liv då om att det då.Förmodligen så skulle det vara mer skriverier i tidningen om det skule vara herrar oxå.Mne nu är det ju bara damer det handlar om.Då spelar det ingen roll hur många matcher dom får spela.Men det verkar som om att dom har accepterat detta och spelar dessa matcher på fyra dagar.Man kan ju tänka sig hur förbundet lägger upp en sån här tunering oxå det är ju trota allt VM.Svenskorna har ett guld att försvara och det kommer dom att göra tror jag.För svensk dam bandy är för bra för dom andra länderna.Nej nu skall jag gå och göra litte mat innan träningen.Vi hörs senare i kväll efter träningen.


TACK FÖR MIG       

Av Patrik - 12 februari 2008 19:06

Jag har bakat bullar efter det att jag kom hem från jobbet.Tänkte att tjejerna skulle få lite bullar på resan i helgen.Det kanske dyker ner nån påse på träningen i morgon för avsmak.Eller vad säger du Jonny?Annars så har det inte hänt så mycket i dag.Träningen rullar på som vanligt i morgon kväll.På fredag åker vi upp till Umeå för match mot Iksu.Bussen avgår kl 15,00 från borgen.Ännu en härlig buss resa framför oss.Men har man gett sig in i leken får man leken tåla.Det blir några filmer på resan som vanligt.Hört lite rykte om att det är någon som skall spela in matchen Dalen-Iksu som vi skall se.Den matchen går på tv på torsdag.Men vi har ju träning då.Jag har inte så  mycket att skriva nu så jag avslutar här.Jag kommer tillbaka i morgon ha en skön kväll alla läsare.   


TACK FÖR MIG


Av Patrik - 11 februari 2008 21:59

Nu är träningen slut för denna måndag.Bra fart på övningarna och fysen.Det ser bra ut inför helgens drabbning mot Iksu.Iksu har ju varit som ett lite spöke för oss i serien.Men nån gång skall det väl vara våran tur att vinna i serien.Den kanske kommer i helgen.


Äntligen ett bra beslut inom dopningen.Kaisa Varis avstängd på livstid.Så ska  det vara för varje person som åker ditt för doping.


Niklas Wikegård är kung för mig.Han ger ris och ros.Han får ris och ros för sina uttalanden.Men av mig får han en stor ros.Fram för flera frispråkiga personer.Som vågar och säger vad man tycker.


TACK FÖR MIG   

Av Patrik - 11 februari 2008 15:03

Ja snart är det slut på denna arbetsdag exakt kl 15,30 är den slut.Skall bege mig hem för en dusch.Sen bär det avv in till stan igen för träning.Skall tvätta efter helgens matcher.Skall bli roligt att träffa alla igen.Jag kommer tillbaka i kväll med lite mer skrivande.Så jag säger tack så länge.

TACK FÖR MIG

Av Patrik - 10 februari 2008 16:07

Tack för spänningen framför datorn.Otroligt bra att vinna mot Falun.Vilka otroliga vinnarskallar ni är.Stor match hjälte Susanna Tuominen som gjorde det avgörande 3-2 målet 17,09 i den tredja perioden.Vi är fortfarande med och slåss om seriesegern.tTre riktigt tuffa matcher framför oss nu.Nästa helg så är det Iksu som gäller på borta plan.Helgen efter det så är det Pixbo på bortaplan.Och i början av mars så spelar vi mot Balrog hemma.Sen avslutar vi mot Engelholm hemma.Så avslutningen av serien är inte lätt som ni förstår.Tycker att vi gjort en mycket bra säsong hittils.Och helgens 6 poäng är jättebra med tanke på alla sjukdomar som har härjat i laget under veckan och skador under säsongen .Men man ska alldrig ge upp så länge man gör sitt bästa så betyder det jättemycket.Träning i morgon och en vanlig arbetsvecka.


TACK FÖR MIG     

Av Patrik - 10 februari 2008 15:03

Pixbo åkte på en vända på Gotland av Endre.Endre vann med förkrossande 8-3.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 10 februari 2008 15:00

Femtonde raka segern för div 2 laget.Vinst med 6-3 mot Vib's div 2 lag.Grattis säger jag.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 10 februari 2008 09:51

Godmorgon alla läsare hoppas att ni mår bra.Jag hoppas att tjejerna har sovit bra i Falun i natt.Det är ju en tuff och viktig match i dag kl 14.00

mot just Falun.Jag hoppas att den som är IDA-ansvarig lägger in laget i systemet så vi kan följa matchen på nätet med målskyttar eller text-tv.Tycker det är en skam att inte göra det.Som jag skrev i går så är jag inte ensam om att följa matchern på nätet.Är man en av sveriges ledande föreningar så skall detta vara en självklarhet.Skall åka in till stan för att följa div 2 laget.Dom har match mot Västerås Innebanndy kl 12,00.Tror och hoppas att dom tar sin femtonde raka seger i div 2 Västmanland.


Fick matgäster i går kväll då fam Stenholt kom.Vi käkade tacos.Sen kollade vi på melodifestivalen.Idag kommer den stora frågan vann rätta låtarna??.Ja en av dom iaf.Att Amy Diamond gick vidare säger jag inget om.Men att Chrille Sjögren gick till final är ju en skam.Undrar hu många personer som röstade i går som aldrig har röstat förut.Det var nog en hel del bara för att det var just Christer.Jag säger inget om att han är en bra artist.Men det är ju låten som skall vara en schlager och inte artisten.Men det skulle inte förvåna mig om han får representera sverige i den stora finalen.Nästa helg fortsätter denna saga i Väsrerås och Abb Arena.Roligt att det händer lite Västerås.


TACK FÖR MIG

Ovido - Quiz & Flashcards