Alla inlägg under februari 2008

Av Patrik - 9 februari 2008 18:05

Ja det blev vinst för tigrarna från Västerås mot Kais Mora med 5-4.Det som är mest pinsamt är att föreningen inte lägger in laget i ida systemet.Man får inte se några målskyttar varken på nätet eller på text tv.Skärpning på den fronten tack.Det är nog inte bara jag som tycker det är dåligt det kan jag lova.Hoppas att det blir inlagt i ida tills i morgon mot matchen mot Falun.För er som inte vet och vill veta vilka som gjorde mål för Rönnby så är det.

KARRO W 1

STÅLIS 1

MAIJU 1

LUNKAN 2


Vib's damer tog ett närmare kliv mot elitseriekval när man slog Fröjered med förkrossande 10-2.Sammtidigt som Bergs Ik förlorade mot Skattskärs ik med  4-2.


Vib's herrar är nog klara för SSL efter vinst mot Hässelby med 6-5.Det skall nog till ett mirakel om dom missar denna chans till SSL.


Våra tappra krigare från Rönnby åkte vidare till Falun efter matchen för att bo där inför matchen mot Falun i morgon.Kan meddela att Sanna Scheer satt på bänken i dag annars så spelade alla som har varit sjuka.Eriksson gjorde sin första match efter sin skada hon fick i matchen hemma mot Pixbo.Och efter rapporter så gjorde hon en bra match i Mora.I morgon så är det dax att ta på sig knätoffsarna igen och ge Falun en riktig match.Mitt tips som jag gjorde stämde rätt bra iaf får se om det går in i morgon igen.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 9 februari 2008 10:50

Frågetecken för Rönnbys nyckelspelare
Rönnby Tigers har en tuff bortaturné i Dalarna i helgen.
Flera viktiga spelare riskerar att missa matcherna.

- Klart att det oroar en hel del, säger tränaren Bosse Hägglöf.
På lördagen står KAIS Mora för motståndet och på söndagen väntar IBF Falun.
De här är osäkert startande:
* Sanna Scheer, varit febersjuk och har inte tränat
* Sanna Tuominen, också varit sjuk, tränade lätt i torsdags
* Katarina Tuominen, haft feber, tränade lätt i torsdags
-Scheer känns väldigt osäker men jag hoppas att systrarna Tuominen kan vara med, säger Hägglöf.
Nyblivna landslagsspelaren Malin Hansen slog upp sin fotskada på torsdagens träning och fick föras till akuten. Efter röntgen konstaterades det att ett ledband är skadat. Det är osäkert hur länge hon blir borta.
-Ett stort avbräck för oss. Vi har ju inte överflöd på centrar direkt, säger Hägglöf.
Noterbart: backen Linda Eriksson, som varit skadad
sedan november, gör comeback

TACK FÖR MIG

Av Patrik - 9 februari 2008 09:59

Kl 08,30 så gick bussen från borgen med destination Mora. Match start kl 14,00 i Ryssahallen.Skall inte bli roligt att få följa matchen på nätet.Det är mer nervöst än att vara i båset.Som ni kanske förstår och har läst så ha vi ju haft massa sjukdomar i laget.Så vi får väl se vilket lag Bosse och Peter får ihop i helgens matcher.Men så är det vi visste att vi skulle få problem om vi fick en massa sjukdomar.Som jag har skrivit tidigare så har vi nog den tunnaste truppen i hela elitserien.Nej nu ser jag fram emot match start.Jag tror stenhårt på vinst i dag och jag hoppas att det blir det.Tjejerna tar fram sina vinnarskallar och jobbar som ett kollektiv så vinner dom.


Vib's damer spelar hemma i dag fast bort.Dom spelar nämligen i Råbyhallen kl 14,00 mot Fröjereds If.Och vinst i den matchen så är man i princip klar för elitserie kval.


Vib's herrar spelar mot Hässelby borta i dag kl 14,00.Och vinner man matchen så tar man ännu ett kliv närmare SSL.


Det får räcka från mig tillsvidare vi hörs under dagen.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 8 februari 2008 21:37

Som jag skrev tidigare under dagen så åkte våra dj 20 till Mariestad för match i kväll.Tyvärr så blev det stryck med 3-2 mot Lockerud/Mariesrad.Bubblan gjorde ett mål ass från Puffen.Envall gjorde det andra målet ass från Bubblan.Men men livet går vidare trots en förlust och solen går upp i morgon med.Iksu blev för svåra för Övik i kvällens match.Iksu vann med 9-4.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 8 februari 2008 14:42

Hej på er igen hoppas det är bra med er där ute i stugorna.Ikväll åker våra Dj 20 tjejer till Mariestad för att spela match mot Lockerud/Mariestad.Jag önskar tjejerna plus ledare lycka till i kväll.I morgon bitti kl 09,30 så spelar våra duktiga Dj 18 tjejer i borgen.Man möter Surahammar's ibf.Vinst för våra juniorer och dom går upp i serieledning.vinner man så har man 28 poäng och Sura 27 poäng med 1 match mer spelad.Rönnby tjejerna har en inponerad mål skilnad.Efter 9 matcher har man en mål skilnad på 110-10 det tycker jag är rätt hyffsat.Fortsätt i denna storartade stil så kommer säsongen att sluta på det bästa sätt man kan tänka sig.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 8 februari 2008 11:25


Sjukdomar stör inför svår bortaturné

Nu får Rönnby betala för sitt Europaäventyr. Flera av nyckelspelarna är sjuka inför helgens svåra bortamatcher.
– Det positiva är att de nu är krya till slutspelet, säger tränaren Bo Hägglöf till Innebandymagazinet.se.

Rönnby hade fyra spelare uttagna till World Challenge men bara två kunde spela. Sanna Scheer och Susanna Tuominen däckades bägge två av hög feber.

– Vi har det tungt med sjukdomar just nu. Vi har haft ett tufft matchprogram med tolv matcher på 22 dagar och det får vi betala för nu, konstaterar Bo Hägglöf.

Rönnby har även backklippan Katarina Tuominen sjuk och vill det sig illa hinner några av spelarna inte kurera sig till helgens svåra bortamatcher i Dalarna. KAIS Mora och Falun har vållat stora problem för både IKSU och Balrog.

– Det är jättesvåra matcher. Mora är en positiv nykomling och där gäller det att vi har marginalerna på vår sida. Falun är en underdog fortfarande som jag tror blir livsfarlig i slutspelet.

Ni ligger tvåa just nu. Är det viktigt att ni slutar bland de två första?
- Vi ligger där vi förtjänar att ligga och vi vill självklart fortsätta ligga där så länge det går. Jag tycker vi har stor chans att sluta topp tre, fyra och det har varit vår målsättning, avslutar Bo Hägglöf.

TACK FÖR MIG


Av Patrik - 8 februari 2008 10:53

Jag mår lite bättre nu men har fortfarande ont i kroppen och täppt i näsan.Det blir inga bortamatcher för mig i helgen iaf.Jag får ligga hemma och kolla på nätet.Även om jag känner mig bättre så känns det bara dumt i att åka med i helgen.Det är bättre att kurera sig helt och hållet.Jag tror att dom klarar sig utan mig.Dom har ju Jonny iaf det känns ju skönt.Ja till helgen så drar serien i gång igen efter att landslaget har spelat.Serien tjuvstartar redan i kväll.Då Iksu tar emot Övik i Umeå.Det kan bli en tuff och jämn match.Övik krigar om en slutspels plats.Annars så ser det ut så här i morgon dagens matcher. Jag tippar följande.


SKELLEFTEÅ - BALROG  2

TÄBY - PIXBO  2

KAIS MORA - RÖNNBY 2

ENDRE-ENGELHOLM 1

Det var lördagen's matcher nu till söndagen' matcher som jag tor slutar så här.


TÄBY - ENGELHOLM 1

BODEN - BALROG 2

FALUN - RÖNNBY X

ENDRE - PIXBO 2


TACK FÖR MIG

-  -  -  -
 
Av Patrik - 7 februari 2008 17:02

Som det känns nu så blir det att följa helgens matcher på nätet hemma i soffan.Jag har nog aldrig sovit så mycket som jag gör nu.I kväll så börjar Lg hockey games.Tycker att svensk landslagshockey är profillösa under dessa turneringar som ingår i europa hockey tour.Det är bara under vm och os som hockenyn är intressant.Svenska rallyt börjar i kväll oxå i dom värmländska skogarna.Det är verkligen något som jag tycker är roligt.Har varit och sett det live 1 gång.Det är en otrolig kännsla att stå vid vägkanten och se dessa bilar komma i dess hastigheter.Skulle nästan göra vad som helst att få åka med någon av dessa bilar på en ss.Dom kommer att sända på svt 24 kl 20.00 i kväll från svenska rallyt.


TACK FÖR MIG 

Ovido - Quiz & Flashcards