Alla inlägg under februari 2008

Av Patrik - 3 februari 2008 14:38

Ja det fortsätter att snöa i Västerås.I går så spelade vårat div två lag mot Mik Västerås och det blev 11-1 till tigrarna.Trodde nog att det skulle bli mer mål i matchen.Men så blev det inte.Men dom har nu fjorton raka segrar i div 2 västmanland.LAndslaget vann mot finland i går med 9-5 och Malin Hansen fick göra mål i sin debut i det blå gula laget.Riktigt skoj för henne.Karro Widar svarade för en ass i matchen.Idag kl 14,00 så började matchen mot Schweiz.Det står 1-0 till sverige efter den första perioden.Målet gjort av Karro Widar efter 18,10.Jag kommer tillbaka litte senare under kvällen med litt mer skrivande.Skall kolla vm finalen mellan SVERIGE OCH RYSSLAND KL 15,00


TACK FÖR MIG

1-0

Av Patrik - 2 februari 2008 17:23

1-0 fick Sverige mot Finland efter 7,16 i den första perioden.Och vem var det som gjorde målet då jo MALIN HANSEN i sin debut FAN vad roligt.


TACK FÖR MIG

Av Patrik - 2 februari 2008 17:13

Malin Hansen startar i tredje kedjan i kvällens match.Bambi spelar tillsammans med.

BACKAR

NAMITA ANDERSSON

ANNA DIDRIKSSON


FORWARDS

EMELIE LINDSTRÖM

MALIN DALBJER


CENTER

MALIN HANSEN


Sanna Scheer sitter på läktaren i dagens match oxå.


TACK FÖR MIG


Av Patrik - 2 februari 2008 12:31

Ja det precis vad det gör här i Skultuna.Har nyss varit ute på en promenad på ca 5,5 km riktigt skönt.Det var jätteskönt väder att gå i just då snöade det inte.Tog med mig ipoden med ljudbok perfekt att lyssna på när man går.Just nu är det Stig Larssons första bok som går i ipoden.I går skrev jag att Sverige spelar mot Schweiz i dag men vad fel jag hade.Sverige spelar ju mot Finskorna i dag och Schweiz i morgon.Vi får hoppas på vinst mot finskorna i dag.Kl 17,00 på tv 4 sport så spelas det semifinal i bandy Vm mot Kazakstan och det skall nog inte vara några problem att ta sig till vm- final.Ryssland spelar mot Finland i den andra Semifinalen.Jag skulle bli väldigt förvånad om inte Ryssland och Sverige spelar vm-final i morgon.Kommer att få främmande i dag och matgäster till kvällen och en som kommer att sova kvar tills i morgon.På menyn blir det klyftpotatis och kotlett samt gräddsås.Kl 14.00 spelar vårat div två lag mot världslaget Mik Västerås som ligger sist i div två västmanland.Mik Västerås  har en mål skillnad på 6-277 på tolv matcher.Hur bra är det egentligen inte alls bra.Vågar inte gissa resultatet på dagens match men jag kan lova er om ni vill se mål så bege er till Wenströmska skolan kl 14,00.Det är målgaranti i denna match det vill jag lova.


TACK FÖR MIG 

Av Patrik - 1 februari 2008 21:05

Det blev vinst för vårat damlandslag mot Tjeckien med 9-0.Våra spelare från Rönnby svarade för 1 poäng och det var Karro Widar som gjorde 1 ass.Sanna Scheer satt på läktaren pga att hon har varit febersjuk i veckan.Detsamma gäller Sanna Tuominen men hon är hemma i västerås hon valde att stanna hemma från helgens landskamper.Malin (BAMBI) Hansen började på bänken i kvällens match.I morgon så är det match mot Schweiz.Ett Schweiz som fick stryk av finskorna med 3-1 i dag.Så vi får hoppas att våra svenskor vinner mot dom.På söndag så är det Finskorna som står för motståndet.I det finska landslaget så är ju Maiju Merikanto med så hon får möta några spelare från sitt klubblag Rönnby.Jag tänkte ta mig ner till GBG för att se dessa matcher  live men jag fick inte med mig någon dit.Det är ju inte så roligt att åka själv så då struntade jag i det.Men det hade varit roligt att åka dit.Men det kan vara skönt att inte ha något att göra med innebandy när vi är spellediga.


Kl 16,30 ungeför så ringde min mobil jag var på ica maxi och handlade inför helgen.Vem var det som ringde jo det var Micke Stenholt och var var han då.Jo han var på after ski i Sälen.Man är ju inte avundsjuk på det heller.Undrar om man kommer att bli bjuden dit någon gång det skulle vara trevligt att få uppleva en after ski live någon gång och inte i en mobiltelefon.Det är ju inte första gången han ringer och tråkar mig.Det är nämligen så att han har sin husvagn står där på vintern.Så han och familjen brukar åka dit lite då och då.Men jag väntar på inbjudan på att få följa med men det tycks man få vänta på.Men man för väl åka till björnöbacken och ha sin egen after ski där.Men inget är som i väntans tider.



TACK FÖR MIG            

Av Patrik - 1 februari 2008 07:09

I dag blev det officiellt i VLT att Linn Eriksson lägger klubban på hyllan resten av säsongen.Pga av att hon inte tycker innebandy är roligt.Jag vill önska Linn lycka till med fotbollen i sommar.Jag vill även säga att Linn är välkommen tillbaka nästa säsong,om hon har fått tillbaka suget av innebandy.TACK FÖR MIG

Ovido - Quiz & Flashcards